ظرفیت بالای شهرستان دیر در صید و صیادی و پرورش آبزیان

رئیس دامپزشکی شهرستان دیر با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در صید و صیادی و پرورش آبزیان گفت: امسال تاکنون یک‌هزار ۱۰۰ تن انواع آبزیان از بندر دیر به کشور‌های قطر، چین، ویتنام، تایلند، اندونزی و کره صادر شده است.

ظرفیت بالای شهرستان دیر در صید و صیادی و پرورش آبزیانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسماعیل محمودی در بندر دیر با بیان اینکه صید و صیادی و پرورش آبزیان یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و اشتغال‌زایی شهرستان دیر است اظهار داشت: این شهرستان علاوه بر صید و پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو در عرصه تجارت دریایی و صادرات نقش مهم و ارزنده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه پرورش میگو در استخر‌های شهرستان دیر اجراء شده است تصریح کرد: عملیات ذخیره سازی میگو در سایت‌های پرورشی با انجام مراحل بهداشتی و قرنطینه‌ای انجام شده و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در زمینه بیماری میگو‌های پرورشی مشاهده نشده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان دیر از ذخیره سازی بچه میگو در بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی ساحلی دیر خبرداد و افزود: فعالیت پرورش و ذخیره‌سازی میگو در استخر‌های پرورشی با موفقیت انجام شد که پیش بینی برداشت ۷۰۰ تن میگو برای صادرات شده است.

محمودی با اشاره به صادرات میگوی پرورشی از بندر دیر خاطر نشان کرد: به سبب نزدیکی بندر دیر با کشور قطر صادرات محصولات مختلف رونق گرفته به‌گونه‌ای که امسال تاکنون ۱۰۹ تن میگو از بندر دیر به قطر صادر شده است.

وی با بیان اینکه میگو‌های صادراتی در بندرعباس صید و برای صادرات به قطر به بندردیر منتقل شده خاطر نشان کرد: میگو‌ها پس از اخذ گواهی حمل قرنطینه و انجام آزمایشات لازم صادر می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان دیر با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در صید و صیادی و پرورش آبزیان گفت: امسال تاکنون ۸۳۱ هزار تن ماهی یال اسبی، ۲۰ تن ماهی مرکب و ۴۰ تن سفره ماهی و مار ماهی در آب‌های بندر دیر صید و به کشور‌های جنوب شرقی آسیا صادر شده است.

محمودی افزود: در مجموع امسال تاکنون یک‌هزار ۱۰۰ تن انواع آبزیان به کشور‌های قطر، جنوب شرقی آسیا، چین، ویتنام، تایلند، اندونزی و کره صادر شده است.

انتهای پیام/م

۱۱۰۰ تن انواع آبزیان از بندر دیر صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.