اراضی پرورش میگو در استان بوشهر افزایش یافت

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال پرورش میگو در سطح پنج هزار هکتار اراضی ساحلی این استان اجرا می‌شود که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اراضی پرورش میگو در استان بوشهر افزایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباسعلی زنده بودی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیاربالایی درزمینه پرورش آبزیان است و بخش قابل توجهی از میگوی پرورشی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی یادآورشد: سال گذشته پرورش میگو در سطح چهار هزار و ۴۰۰ هکتار در استان بوشهر اجرا شد که امسال این طرح در پنج هزار هکتار اجرا می‌شود و افزایش ۶۰۰ هکتاری دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: در سال جاری تاکنون یک میلیارد قطعه بچه میگو در سطح چهار هزار هکتار استخر‌های پرورشی این استان ذخیره سازی شده است که تاپایان تیرماه جاری به ۱.۵ میلیارد بچه میگو و پنج هزار هکتار استخر افزایش می‌یابد.
وی گفت: این بچه میگو‌ها از گونه وانامی است که در ۱۲ مرکز تکثیر استان بوشهر تولید می‌شود.

زنده بودی، با اشاره به این که سال گذشته میزان تولید میگوی پرورشی دراستان بوشهر ۱۳ هزارتن بود ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۷ هزارتن میگو از استخر‌های پرورشی این استان برداشت شود.

تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر با کار ذخیره سازی بچه میگو در استخر‌های پرورش از خردادماه آغاز و در آبان ماه برداشت می‌شود.

انتهای پیام/م

پرورش میگو در سطح پنج هزار هکتار اراضی ساحلی اجرا می شود

برچسب ها: صنعت ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.