پیک مصرف برق در استان بوشهر ۲ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به نقش مهم تغییر ساعت کار ادارات در جلوگیری از خاموشی‌ها گفت: پیک مصرف برق در استان بوشهر به ۱۵۲۳ مگاوات رسید که نسبت به سال قبل تاکنون ۲ درصد کاهش بار ثبت شده است.

پیک مصرف برق در استان بوشهر ۲ درصد کاهش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امرالله پاراد با بیان اینکه تغییر ساعت کار ادارات نقش مهمی در جلوگیری از خاموشی‌ها داشته است اظهار داشت: با تغییر ساعت کار ادارات بین ۵۰ تا ۶۰ مگاوات بار مصرفی برق استان بوشهر کاهش یافته است.

وی، پیک کل بار برق مصرفی استان بوشهر را ۱۸۳۵ مگاوات دانست و خاطر نشان کرد: این پیک شامل همه مجموعه از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، کارخانه‌های سیمان و واحد‌های تولیدی و دیگر موارد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر از کاهش پیک توزیع مصرف برق در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: این بخش شامل ادارات، منازل، واحد‌های تجاری و دیگر بخش‌های عمومی است که تاکنون پیک توزیع مصرف برق در استان بوشهر به ۱۵۲۳ مگاوات رسیده و کاهش ۲ درصدی بار نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

پاراد با قدردانی از مشارکت مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در رعایت مصرف برق به ویژه در تغییر ساعت کار ادارات گفت: ۵۰ اکیپ شرکت توزیع نیروی برق استان برای نظارت در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برای رعایت تغییر ساعت کار و خاموشی به موقع وسائل برقی فعال است و بالای ۹۰ درصد رعایت می‌کنند.

وی، از استفاده همه ظرفیت‌های برق استان برای تامین برق مصرفی مشترکان خبرداد و تصریح کرد: تغییر ساعت کار ادارات تاثیر مستقیمی در مدیریت مصرف برق دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با بیان اینکه ۱۵ درصد برق در بخش اداری، ۵ درصد کشاورزی، ۸ درصد بخش صنعت و ۷۰ درصد بخش خانگی و مابقی در بخش‌های عمومی مصرف می‌شود تصریح کرد: حداکثر بار مصرف برق در ساعت ۱۵ و کمترین آن در ساعات ۸ صبح و ۲۰ است، اما پیک کلی بار در این استان از ساعت ۱۳ تا ۱۵ ثبت شده است.

پارادبا تاکید بر رعایت مصرف برق در مزارع پرورش میگو افزود: خاموش شدن موتور پمپ‌های مزارع پرورش میگو در ساعت پیک مصرف برق باید مورد توجه قرار بگیرد و مشترکینی که در ساعات پیک مصرف برق اقدام به کاهش مصرف نکنند برق آن‌ها قطع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۲۰ هزار مشترک جدیدبه مجموعه مشترکان برق افزوده شده خاطر نشان کرد: با وجود افزایش مشترکان و پیش بینی رشد بار ۸ درصدی، ولی به سبب تغییر ساعت کار ادارات و رعایت مشترکان، تاکنون ۲ درصد کاهش بار ثبت شده است.

انتهای پیام/م

پیک مصرف برق در استان بوشهر به ۱۵۲۳ مگاوات رسید

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.