داستانِ اظهارنظرِ نسنجیدهِ یک نخست‌وزیر؛

البغدادی به جای العبادی؛ اگر حمایت‌های ایران از عراق نبود

اگر محور مقاومت به رهبری ایران به دادِ عراق نمی‌رسید، شاید امروز ابوبکر البغدادی در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران نظر می‌داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، " تحریم‌های آمریکا علیه ایران را قبول نداریم، اما به آن پایبند هستیم."  این سخن حیدر العبادی نخست وزیر عراق  است که هفته گذشته در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص موضع عراق نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت؛ عبادی علت پایبندی به تحریم‌های آمریکا را منافع ملت عراق دانست! گویا عبادی فراموش کرده  که در روز‌هایی که داعش تا بیخ گوشش آمده بود و یکی پس از دیگری شهر‌ها را اشغال می‌کرد؛ این ایران بود که به حمایت از دولت و ملت عراق اقدام کرد و با حضور مستشاری نیرو‌های ایرانی در خاک عراق، این کشور به تدریج از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی پاکسازی شد.

حضور ایران در عراق؛ حراست از مرز‌ها تا نبرد در عمق خطوط دشمن

داعش به علت پیوند سرزمینی که میان عراق و سوریه وجود دارد و از طریق مرزهای بین این دو کشور که از آن مراقبت جدی هم نمی شد به عراق وارد شد. از همان روز‌هایی که داعش در عراق ظهور کرد فرماندهان مرزبانی ارتش جمهوری اسلامی با قاطعیت اعلام کردند که اگر داعش به ۴۰ کیلومتری مرز‌ها برسد نابود می‌شود؛ در همان روز‌ها نیز نیرو‌های مسلح کشور با حضور مقتدرانه در استان‌های غربی و در مجاورت استان دیاله عراق، هر گونه تحرک داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را رصد می‌کردند.

البغدادی به جای العبادی؛ اگر حمایت‌های ایران از عراق نبود

با وجود حمایت‌های پیدا و پنهان کشور‌های غربی – عربی از گروه‌های تروریستی، (مانند ارسال سلاح، خرید نفت از داعش یا مداوای مجروحان تروریست در خاک فلسطین اشغالی)، حضور قدرتمند ایران در عراق مانع از تسلط کامل داعش در منطقه شد. عوامل قدرت ایران در منطقه بسیار متعدد است و بررسی و تشریح این عوامل خود موضوع گزارشی جداگانه است؛ با این وجود می‌توان به توان نظامی، نفوذ سیاسی در منطقه، اشتراکات مذهبی، توانایی در تشکیل و سازماندهی نیرو‌های مردمی همچون حشدالشعبیبعنوان مهم‌ترین اهرم‌های قدرت ایران در منطقه اشاره کرد.

از سوی دیگر نمی‌توان نقش ایران را در به میدان آوردن روسیه در منطقه نادیده گرفت؛ در همان روزهای آغاز داعش خبرگزاری رویترز به استناد گزارشی که روزنامه السفیر منتشر و تایید شده بود، اعلام کرد حضور روسیه در منطقه، نتیجه سفر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مسکو بوده است.

عودد گرانوت تحلیلگر مسائل خاورمیانه شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای در خصوص نقش قاسم سلیمانی در تحولات منطقه گفته بود: مدتی پیش قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس عازم روسیه شد و روس‌ها تمام جزئیات عملیات را با وی هماهنگ کردند. این موضوع برای رژیم صهیونیستی بسیار نگران کننده و خطرناک است.

آقای عبادی؛ آمریکا دوست نمی‌خواهد، نوکر می‌خواهد

روز‌های تلخ عراق در منطقه

اوضاع عراق در آن روز‌ها چندان مناسب نبود؛ داعش به راحتی نفت عراق را از طریق مرز‌های شمالی به ترکیه و سایر دلالان می‌فروخت؛ موصل دومین شهر مهم عراق و بسیاری از شهر‌های این کشور در اشغال کامل داعش بود؛ مرز‌های سوریه و عراق محل عبور نیرو‌های تروریست در آمده بود، کرد‌های کوبانی در محاصره و نبردی نابرابر با داعش قرار داشتند و نسل کشی ایزدیان توسط داعش، صحنه‌های تلخ آن روز‌های عراق را رقم می زد. در آن روزها عراق به سختی نفس می کشید و اگر محور مقاومت به رهبری ایران به داد این کشور نمی رسید، شاید امروز ابوبکر البغدادی بعنوان نفر اول عراق باید در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران نظر می داد.

کم حافظه مانند نخست وزیر عراق

گویا حیدر العبادی آن روز‌های عراق را فراموش کرده است؛ روزهایی که تروریست‌های داعشی به نزدیکی بغداد رسیده بودند و زمان زیادی نمانده بود  که پرچم سیاه داعش بر بالای مساجد بغداد هم برود. گویا آقای نخست وزیر فراموش کرده که نیروهای مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی چگونه با رشادت‌های سردارانی همچون همدانی، قاسم سلیمانی، حمید تقوی فر و مهدی نوروزی تشکیل و تبدیل به اصلی ترین نیروی دفاع ملی در عراق شد، دفاعی که جانانه انجام شد و امروز شیرینی طعم آن را نه تنها عراق، بلکه تمام منطقه حس می کنند.

در روزهای جولان دادن البغدادی و دار و دسته اش در عراق، واشنگتن‌پست نوشت: ایران برای مبارزه با گروه تروریستی داعش یک برنامه ضد‌ترور گسترده تدوین کرده است. هدف ایران جلوگیری از گسترش داعش و همچنین ایدئولوژی و دیدگاه این گروه و در عین حال جلوگیری از حمله به خاک یا شهروندان ایران است. رویکرد ایران در مبارزه با داعش عملی‌تر از رویکرد ائتلاف به رهبری آمریکا است. اگر حمایت همه جانبه ایران از عراق و دولت قانونی این کشور نبود قطعا کمر این دولت می شکست، درست مثل حمایتی که از دولت قانونی بشار اسد در سوریه انجام گرفت. 

داستانِ اظهارنظرِ نسنجیدهِ یک نخست‌وزیر

العبادی شبیه ما نیست

علی‌رغم تلاش العبادی برای نزدیکی به ترامپ با همراهی در تحریم ایران، مقامات کشوری و لشکری و مردم عراق چندان با نخست وزیرشان هم‌عقیده نیستند و در مقابل وی ایستاده اند.

"عراق در درگیری های فعلی نباید با یک طرف علیه طرف دیگری باشد و فشار زیاد بر ایران ممکن است نتایجی به دنبال داشته باشد که بر وضعیت داخلی عراق و دیگر کشورها تاثیر بگذارد." این از جمله نخستین واکنش‌ها به اظهارات نسنجیده العبادی بود که فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق  آن‌را بیان کرد.

شدیدترین واکنش‌ها را سید عمار حکیم رهبر ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی داشته است که در نشستی با مردود دانستن تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی؛ سیاست ارعاب و محاصره اقتصادی علیه ملت‌ها  نادرست دانست؛ حکیم در همین سخنان یادآور شد که ملت آزاده عراق  طعم درد و رنج حاصل از محاصره ظالمانه اقتصادی توسط غرب را در دهه 90 میلادی چشیده است و  اکنون همبستگی خود را با ملت ایران در محکوم کردن این اقدامات ظالمانه علیه این کشور اعلام می‌کند.  سید عمار حکیم جمهوری اسلامی ایران عمق استراتژیک عراق می داند و معتقد است عراق منافع، رابطه ها و وابستگی هایی با ایران دارد که امکان ندارد به آن بی توجه بود.

نوری المالکی از دیگر شخصیت‌های مطرح عراقی و  نخست وزیر سابق این کشور هم این تحریم‌ها علیه ایران را  نادرست دانست   و از دولت عراق خواست تا خود را به طرفی برای اعمال  این تحریم ها تبدیل نکند.

کم حافظه مثل عبادی؛ هنوز ویرانه‌های داعش در عراق معلوم است

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی النُجَباء نیز نسبت به اعلام همراهی نخست‌وزیر عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واکنشی شدیداللحن نشان داد. الموسوی با تأکید بر اینکه دولت عراق نباید از تصمیم یکجانبه آمریکا برای تحریم ایران بترسد، اعلام کرد که این تصمیم شورای امنیت نیست که در برابر آن تسلیم شویم. دو سوم جهان از روسیه و چین گرفته تا هند، پاکستان و سایر کشورها در کنار ایران ایستاده‌اند. ایران امروز به‌خاطر حمایت واقعی از فلسطین، عراق، سوریه و همه کشورهای اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است؛ آیا ایران خودروی انفجاری و کمربند انتحاری به عراق فرستاد؟ 

مخالفت با اظهارات حیدرالعبادی در خصوص همراهی عراق با  تحریم ایران تنها به مقامات سیاسی محدود نمی‌شود؛ موجی از مردم عراق در حمایت از ایران،  با انشتار هشتگ العبادی لا یمثلنا؛ (عبادی مانند ما نیست)؛  مخالفت خود را با اظهارات نخست وزیر کشورشان اعلام کردند.

به دنبال افزایش فشارها به العبادی در خصوص سخنان نسنجیده‌اش، وی روز یکشنبه با عقب نشینی از اظهارات گذشته خود؛ پس ازجلسه  شورای امنیت ملی عراق خواسته بود تا سخنان وی را سیاسی و از آن‌ها سوبرداشت نکنند.

علاوه بر این، العبادی فردای آن‌روز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که کشورش در مسئله ایران از همه تحریم‌های آمریکا پیروی نمی‌کند و دولت وی تنها متعهد به عدم استفاده از دلار در مبادلات مالی است. قطعا العبادی به فکر پوشاندن حرف و واکنش نسنجیده خود در قِبال ایران است، از طرفی هم به فکر ادامه نخست وزیری خود در عراق می باشد، سِمتی که شواهد نشان می دهد شدیدا به خطر افتاده است.

البغدادی به جای العبادی؛ اگر حمایت‌های ایران از عراق نبود

عراق کمک‌های ایران را فراموش نمی‌کند

روز سه شنبه نیز وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه عراق با اصل تحریم در قبال هر کشوری مخالف است،  از جامعه جهانی خواست تا با فشار به آمریکا، مانع تحریم‌های ضد ایرانی شود؛ همچنین در این بیانیه به صراحت آمده است که  عراق مواضع همسایه‌ خود ایران را در هنگام بحران‌هایی که داشته، به خاطر دارد. شاید وزارت خارجه عراق حافظه قوی تری نسبت به نخست وزیر این کشور دارد.

تاریخ خوب به یاد دارد موصل شهری بود که با حمله 600 تکفیری داعشی سقوط کرد و ساکنان وهابی آن با گل به استقبال تکفیری‌ها رفتند. نیروهای ارتش پیش از رسیدن کاروان چند صد تروریست داعش شهر را ترک کرده بودند. نکته جالب ماجرا این است که پس از رسیدن کاروان داعش و استقبال از آن‌ها، اولین سزای خیانت را همان استقبال‌کنندگان چشیدند؛ ترویست‌ها دختران و زنان موصل را از مردانشان طلب کردند و آن‌ها نیز چاره ای جز پذیرفتن نداشتند.

نکته بسیار روشن در روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عراق فارغ از برخی مواضع دولتمردان این کشور، این است که این رابطه کاملا مستحکم بوده و هیچ چیز نمی تواند این روابط راهبردی، عمیق و استراتژیک را برهم بزند. بدیهی است، در چنین شرایطی ایالات متحده آمریکا نیز در صدد کاهش نفوذ ایران در عراق بر آمده است، اما مواضع گروه های مختلف عراق این توطئه را نیز تاکنون خنثی کرده و در آینده نیز خنثی خواهد کرد. 

خوب است که حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز بداند زمانی که مردم دومین شهر بزرگ عراق پشت دولت را خالی کرده و از تکفیری ها استقبال نمودند، این ایران بود که باز هم پشت حکومت قانونی عراق ایستاد و مانع رقم خوردن فاجعه ای بزرگ شد. نگاهی بسیار گذرا به تاریخ کافی است تا حیدرالعبادی بداند، آمریکا دوست و همراه نمی‌خواهد، بلکه یک نوکر می‌خواهد؛ کافی است نگاهی به سرنوشت صدام‌ها و قذافی‌ها و مبارک‌ها بیندازی آقای حیدرالعبادی...

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، داعش ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر داعش و داعشیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
چقدر دنیا و کشورها نامرد شده اند.
کاش در این دنیای لایتناهی کشور ما در کره دیگر و در کهکشانی دیگر آفریده شده بود.
آقای به اصطلاح همسایه یه ضرب المثل فارسی داریم که میگه
کوه به کوه نمیرسه اما آدم به آدم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
تو یک کهکشان دیگه هم بودیم اونجارم به هم میریختیم
Iran (Islamic Republic of)
اربابی
۱۳:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
حقش بود همون موقع خاک عراق رو میکزفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
منافقین با سهل انگاری و وطن فروشی باعث نفوذ داعش در منطقه و اینهمه خسارت و بدبختی برای مردم شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
منافقین با سهل انگاری و وطن فروشی باعث نفوذ داعش در منطقه و اینهمه خسارت و بدبختی برای مردم شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی اسرائیل والسعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
زنده باد ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
انشالله شر این رژیم صهیونیستی هرچه زودتر کم و نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
مار در آستین پرورانیده اند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
اللهم عجل الولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
هر چی میکشیم از عراقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
چی میتونم بگم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۴:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
از لیبرال جماعت (عراق) انتظاری بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۱۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
هیچ اعتمادی به کشور عراق نیست
Canada
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام
Canada
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
.متاسفانه بعصی از اعراب حقیقت را به گونه ای که میخواستند رقم زدند و باطل را حق جلوه دادند .به این خاطر نباید تعجب کنیم که این اقا فداکاریها و شهدای ما در عراق را فراموش کند .عادت به پنهانکاری دارند .متاسفانه بعصی اعراب اگز نفخ شکم هم بگیرند .کشور ما را مقصر میپندارند .چونکه نمیخواهند قبول کنتد .مشکل دارند .و برای حل مشکالاتشان بجای محکوم کردن وطن ما .سعی بر حل و فصل اش برایند .اگر شیعه مخالف شان باشد .بجای اینکه گوش بهشون بدهند و ببیندند این مخالف ها چی مخواهند .حرف حسابشان چیه .
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۱:۵۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
ببین تویه چه زمونه ای با چجور همسایه هایی زندگی میکنیم!! همش در گیر جنگ و درگیر پرداختن هزینه های گزاف . چی میشد ما هم وسط اقیانوس بودیم مثل استرالیا و ژاپن؟؟، چی میشد با این کشورها همجوار نبودیم!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۰۱:۴۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
ما منت سر ملت ستمدیده عراق نمی گذاریم ملت و دولت ایران به وظیفة شرعی و انسانی خود عمل کرده ، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم سیاست اصولی و غیر قابل تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این سیاست بر گرفته از سفارشات ائمة معصومین مخصوصاً امیر مؤمنان علی بن ابیطالب صلوات الله علیهم اجمعین است و شیعه بنا به فرمایش آن بزرگواران ، معتقد است که بی توجهی به درد و رنج و آلام و دادخواهی مظلومین و ستمدیدگان ، انسان را از جرگه اسلام خارج می کند و در فکر منافع ملی بودن در چنین شرایطی توجیه شرعی ندارد هر چند منافع ملی هم در درون همین اهتمام به امور مسلمانان قابل انکار نیست ، اما آقای العبادی هم باید بداند که هم منافع ملی و هم منافع دینی و تمام منافع دیگر ملت عراق و همة مسلمانان در سایة اتحاد باهم و پایبندی به ارزشهای دینی و اهتمام به تحقق آرمانهای اسلام است نه سر سپردگی به آمریکا و غیر مستقیم به رژیم صهیونیستی و فراموش کردن دوستان و دشمنان واقعی .
Iran (Islamic Republic of)
مریا
۰۰:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
مابودیم وعراق به آرامش رسیدولی بااین حرف گورخودشون راپرکردند بازهم متجاوزینی هست که دست بردارازعراق نیستند اونوقت مادیگه نیستیم مرزراقوی میکنیم که جوونهامون اگرشهیدشدند شهیدوطن باشند
Iran (Islamic Republic of)
مریا
۰۰:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
مابودیم وعراق به آرامش رسیدولی بااین حرف گورخودشون راپرکردند بازهم متجاوزینی هست که دست بردارازعراق نیستند اونوقت مادیگه نیستیم مرزراقوی میکنیم که جوونهامون اگرشهیدشدند شهیدوطن باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا که شیطان بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا شکرللهی
۲۳:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
العبادی چه زود فراموش کرد ...حیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
عبادی وقتی داعش تو کشورتون بود امریکا کجا بود .؟؟
الان چسبیدی ب امریکا
فردا مشکلی برات پیش بیاد امریکا هیچ کاری برات نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا وداعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
هر چند كه ما ايرانيه بر اصل انسانيت به قضيه نگاه مي كنيم اما متاسفانه در طول تاريخ اين عربها هيچ وقت دلشون با ما صاف نميشه و در اولين فرصت زهرشون رو ميريزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
چون از نسل همان کوفیانند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۱:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
عراق واقعا سرزمین عجیبیه مردم بی وفایی داره
Iran (Islamic Republic of)
ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
۲۱:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
اینها همان هایی هستن که واقعا خاک کوفی تو تنشون نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
ادم رو یادمظلومیت امامون میندازه که به خاطرشون ازمکه تاعراق اومد...
Bulgaria
M
۲۱:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
باید میزاشت داعش حکومت عراق به دست میگرفت بعد به یک بهانه به عراق حمله میکردیم آن وقت عراق هم جز ایران میشد نه الان قلدری کنه تحریم کنه ایران رو
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
وقتی ازدواج کردم دولت یارانه منو قطع کرد چرا آخه ... نه خونه داریم نه ماشین ، نه شوهرم شغل ثابت داره کارگر روز مزد هست اونم که هر روز کار پیش نمیاد واسش ، ی بچه هم داریم ، اجاره نشین هستیم ، معطل خرجی روزمره مون هستیم و... بابا ۴۵ تومن چیه که اونم با این وضعیتمون ...قطع کرده ... آخه چراااا ...؟
Germany
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
من نخست وزیر عراق را اصلا سرزنش نمیکنم
به دلیل اینکه کشورش اصلا طاقت تحریم های آمریکا را ندارد
در ضمن حیدارلعبادی به فکر مردمش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
پدیده العبادی چیزغریبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
که اینجور
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
انسانها خوب و بد دارند. تمام عرب‌ها یکسان نیستند. امامان و پیامبر ما عرب بودند و درستکار. بنابراین نباید همه را با یک چوب راند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
خدا به داد مون برسه
Iran (Islamic Republic of)
آساک
۲۰:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
تو زمان هشت سال دفاع مقدس ، همین اقلیم کردستان عراق بود به وسیله حزب کومله و دموکرات و باهمکاری منافقین مردم کردستان وسنندج را به خاک وخون کشیدن ،ولی مردان غیور و شیرزنان کرد عراقی جلوی آنان ایستادند و پس از آزاد سازی حلبچه توسط نیروهای ایرانی واستقبال با شکوه مردم حلبچه از رزمندگان ایرانی دست به بمباران شیمیایی وکشتار مردم آن شدند یکی از تلخ ترین جنایت های جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی حلبچه عراق بود
حال صحبت های مسولین عراق را نمی توان به پای همه مردم عراق گذاشت.
ما به کمک عراق رفتیم تا پایشان به نجف وکربلا بازنشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
اگر اظهار نظر آن نخست وزیر نسنجیده است ولی نباید نخست وزیر کشور عراق را با سرکرده داعش مقایسه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام
باید۱۱۰۰ میلیارد دلار غرامتی که عراق به دلیل تحمیل جنگ ۸ ساله و ویران کردن بخشی عظیمی از کشور و به شهادت رساندن بهترین های این ملت ستمدیده را بپردازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
درود به هرچی وطن پرست......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
العبادی یار دیرین ایران بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
باید از خون حججی ها ودیگر شهدای مدافع خجالت بکشن،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
عراقیها هیچوقت برخورد خوبی با ایرانیها نداشتن .حتی با زوار امام حسین خدام و کفشدارهای حرم نابجا برخورد می کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد مژده بر
۱۷:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام

اینها نوادگان اهل کوفه و غیره هستند بیخودی روی اینها وقت صرف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
همه رفتند،،،کسی،،،دور و برم نیییست!آقای العبادی خوب می داندکه چه کسی به دردش میخورد!ومی داندکه انتخابات نزدیک است ومی داندکه چه کسی انتخابات رااداره میکند!و...و...و.....خوب می داند،،،همه چیزرا...!!!و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
باید بیشتر به فکر مردم ایران باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
منم باشم همچین کاریو میکنم اول منافع خودم بعد دیگران
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
دوستان یادتون نره مدافعان حرم برای امام حسین جنگیدن نه کشور عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
عراق خیلی به ایران از همه جهت بدهکاره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
خوشم اومد دمتون گرم خدای خبر عالی و جامعی بود باید از خبرنگاری که این خبر را بصورت کامل تهیه کرد تقدیر بشه،ایران ،عراق را از داعش پس گرفت چرا نباید بهمون غرامت این جنگ و جنک8 ساله پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
آقایون بگذریم یارانه کی میدن از این موضوعات دور شیم فقط دعا کنین امام زمان تشریف بیاره حساب همه را میده دستشون ۴۵ تومن یارانه راعشق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
بی خود بگذریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام یک جمله بگم ختم کلام این نخست وزیر عراق از روی نادانی سخن گفته همانروزش از ایران عذرخواهی کرده جهت اطلاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
متاسفم براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
ايران بايد غرامت جنگي خودرا از عراق بگيرد
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
عراق آسایش الانش رو مدیون ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
بنظرم من اونایی که توصف دلاروسکه‌واحتکار کالاهای مردمان خائن تر تر از آمریکا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
درود بر مدافعان حرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
بغیر از عربای با صفای خودمون الباقی اعراب خیانت کارند کشتار وجنایات جنگی دوران جنگ هنوز داغش تو سرزمینمون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
دوستان ناراحت نباشید من حق را به العبادی میدهم حامیان داعش پس از فرو پاشی بدنبال اختلاف داخلی درعراق راه افتادن
United States of America
رضا
۱۵:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
كوفه وفا نداره
درود بر سيد و سالار شهيدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام . احتمالا این العبادی از نسل کوفیان زمان حضرت علی / ع/ است .
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۱۵:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید
جدیدا پست ها و مطالب بیشتری می نویسید که نشان از درک درست از موقعیتها و بررسی دقیق تر مطالب و تمرکز درست شده است . خیلی خوب است که همش به کپی پیست و مطالب سایر روزنامه ها پرداخته نمی شود و مطالب اختصاصی منتشر می شود .
برای یک مجموعه عظیم چون باشگاه خبرنگاران جوان که یک قابلیت استفاده از تلویزیون ملی را برعکس سایر روزنامه های بعضا مخرب دارد باعث می شود هجمه علیه کشور توسط این مجموعه عظیم کنترل و پاتک شود و دقیقا مهم است به سرعت به موضوعات پرداخته شود تا نامردان و نازنان بی وجدان وطن فروش خودشیفته مخرب از سکوت یا عم پیگیری شما استفاده و شبکه ملی صدا و سیما را تخریب نکنند .
قدرت رسانه ای را دست کم نگیرید که خاندان راکفلر با اون همه ادعا اگر قدرت رسانه نباشد به راحتی از صفحه روزگار حذف می شود که انشالاه به زودی کل این خاندان و مجموعه با انتشار اسناد از سوی جامعه جهانی طرد و محاکمه سنگینی شوند.
با قدرت به راه خودتان ادامه دهید
موفق باشید یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
این کار به نفع مردمش بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
تو از کجا میدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
حیف خون شهید همدانی ها حججی ها و هزاران شهید مدافع حرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
خونی که برای دفاع از اهلبیت ریخته شود هیچوقت حیف نمیشود عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
فراز
۱۴:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
همه زیر سر مقتدا صدر است .که مخ حیدر العبادی را زد.با او معامله کرد. البته بعضی از مردم عراق با حضور ایران مخالفند.جنگ 8 ساله کینه ایجاد کرد.نباید این قضیه فراموش بشه.ایران هزینه زیادی در عراق کرد.غرامت جنگ در خواست بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
همه به فكر منافع ملت و كشور و مردم خودشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
HABIB
۱۴:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
واقعا این ها ذات نداره متاسفم برای خودمان که خون پاک جوان های رشید ایرانی برای آنها در خاک عراق ریخته شده تا آنها حالا از دست داعش نفس راحت می کشند و این گونه او گزاف می گوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
اصولا عربها نقدر نشناسند البته بر به اعراب ایران نخوره چون اعراب ایران از اصل عرب نبودند .به مرور زمان زبان عربی منصوب شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
ما خودمون هم داریم خودمون رو تحریم میکنیم بعد از یک شخص خارجی توقع داریم این کار رو انجام نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
درود بر شهدای حرم
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۴:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
شهدای عزیز ما مدافعان حرم بوده و هستند. حالا باید دید دیگران چکار می کنند. شاید مواضع العبادی مصلحتی و یا از روی ترس بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۴:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
شهدای عزیز ما مدافعان حرم بوده و هستند. حالا باید دید دیگران چکار می کنند. شاید مواضع العبادی مصلحتی و یا از روی ترس بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
نگران عراق نباشیم. این قوم و ملت به بدعهدی مشهورند. این ها نفرین شده حضرت فاطمه سلام الله علیها هستند که هیچ وقت رنگ خوش نمیبینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
نگران عراق نباشیم. این قوم و ملت به بدعهدی مشهورند. این ها نفرین شده حضرت فاطمه سلام الله علیها هستند که هیچ وقت رنگ خوش نمیبینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
واقعا برای االعبادی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
داعش نابود شد همه راحت شدند نباید نقش شهدای مدافع حرم فراموش بشه
Sweden
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
کشوری که در زمان جنگ بیش از 200000 جوان ما را می کشد بیش از این هم ازش انتظار نمی رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۳:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
ذات بد نیکو نگردد چونکه بنیادش بداست
این عراقیها کی دوست ما بودند که حالا دشمن ما شدن
من به شخصه بلاهایی که سر اسرای ما - آبادان ما خرمشهر ما جنوب ما کردستان ما و.... آوردن یادم نخواهد رفت تا دیروز داعش رو خرخره شون بود رستم دستانهای ما آرش کمانگیرهای ما قاسم رضاییها حججیها ..... از بی ناموسی و بیعرضگی و بدبختی نجاتشون دادن حالا آدم شدن ما بایستی تا همون 40 کیلومتری مرض خودمونو حفظ می کردیم حالا می دیدیم کی داره از تحریم حمایت میکنه حیدر العبادی یا ابوبکر بغدادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
حیف اون همه جون
Iran (Islamic Republic of)
محمدیاسین
۱۳:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
دوستان عزیز با این نظر اقای العبادی دلسرد نشین این حرف برادرای عراقی ما نیست...جمهوری اسلامی با کمک هایی که کرد به همسایگانش در صدد ایجاد یه پیوند شیعی هست ک قطعا میسر شده منتهی الان از مرحله ی مردم کشورای همسابه به مرحله ی دولتمرداشون رسیده ما خودمونم تو داخل کشور این چنین مشکلاتو داریم نگران نباشید این مسایل کمی زمان میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
در صورت حمایت عراق از تحریمها باید خسارت جنگ ایران و عراق مصوب شده شورای امنیت از عراق گرفته شود ۱۰۰۰میلیارد دلار...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
کویت خسارت رو از زمان بعد جنگ خلیج فارس داره میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
کمتر به این موضوع دامن بزنید ما برای مردم عراق و امامان معصوم به عراق کمک کردیم نه حیدرالعبادی و .‌‌‌.. ضمنا مردم عراق همه با ما هستن ما تو جنوب کشور باهاشون صحبت میکنیم و میبینیم چقدر به آقای خامنه ای ارادت دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
ما برای نرسیدن جنگ به ایران به عراق کمک کردیم مردم عراق همونایی هستن که ۸ سال علیه ما جنگیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
کمتر به این موضوع دامن بزنید ما برای مردم عراق و امامان معصوم به عراق کمک کردیم نه حیدرالعبادی و .‌‌‌.. ضمنا مردم عراق همه با ما هستن ما تو جنوب کشور باهاشون صحبت میکنیم و میبینیم چقدر به آقای خامنه ای ارادت دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
الحق تنها ملتی که دنبال حقوق مظلومین و مستضعفین راه انبیاء هست در دنیا ایران.وقتی همه دنبال حقوق به ظاهر ملت خودشون هستن.ولی جای تاسف عده ای در داخل بادزدی خنجر به پشت ملت میزنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
ازاهل کوفه انتظار بیش از این نیست ما باید هوشیار باشیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
اینها همان قوم کوفه هستند. چرا سعی داریم تاریخ را
فراموش کنیم
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
العبادی. العبادی. یا اهل کوفه ای یا نوکر بی اختیار.
آخه نامرد و پست هنوز خیلی از شهدای ایرانی مدافع ناموس و آب و خاکت. برنگشته اند. که سریع پشت به ایران کردید. آخه حیف نیست تو هم شیعه علی نامید. تو همان شیعه ی آمریکایی هستید که امام گعتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
از اولشم گفتم "عرب جماعت" ( البته با عرض پوزش از هموطنان گرامی )، عربه . ارزش کمک کردن نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
متاسفانه مشکل از ماست که سیاست بلد نیستیم . در دنیای سیاست دوست و دشمن نداریم بلکه منافع مشترک هستند که کشورها با هم رابطه دارند ویا ندارند . اقای العبادی به فکر منافع کشورش هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
من اصلا به العبادى ايراد نمي گيرم ، بياييد احساسى اظهار نظر نكنيم العبادى حرفى را زِد كه هر سياستمدار وطن پرستى ميزند او قسم خورده كه حافظ منافع كشورش و مردمش باشد ، در همين راستا نه با كشورى دوستى ابدى دارد نه دشمنى ابدى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
ایران در شرایط کنونی فقط باید به فکر منافعش باشه و نه هیچ چیز دیگری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
ایران در شرایط کنونی فقط باید به فکر منافعش باشه و نه هیچ چیز دیگری.
Germany
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
یک ضرب المثل آلمانی میگه : به کسی که کمک کردی انتظار کمک ازش نداشته باش . ضمنا شخصیت آقای العبادی بیشتر در نوکری و پاچه خواری یک به ظاهر ابر قدرت مانند آمریکا از پایه شکل گرفته است .
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
این مسئله درس بزرگی به مسولین ارشد ایران داد و اون اینه که مسولین هر کشوری باید اول به فکر منافع ملی خودشون باشند و دنبال آسایش مردمشون باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
من یک کارگر هستم یارانه ما را صرفا بخاطر اینکه یک واحد آپارتمان کلنگی در تهران دارم چند ساله که قطع کردند هر جا که اعتراض کردیم هیچ فایده ای نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
من یک کارگر هستم یارانه ما را صرفا بخاطر اینکه یک واحد آپارتمان کلنگی در تهران دارم چند ساله که قطع کردند هر جا که اعتراض کردیم هیچ فایده ای نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
بعد از اظهار نظر عبادی تمام گروه ها و احزاب عراق مخالف نظر وی بودند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
حیف اون جوانهایی که جانشان را از دست دادند.رفتند عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
اونا ب خاطر العبادی نرفتن که میگید حیف ...رفتن پای حرامی به حرم باز نشه
۱۲
آخرین اخبار