سرداب و شبستان امامزاده روح‌الله(ع) افتتاح شد

بازسازی سرداب و شبستان امامزاده روح الله (ع) واقع در میدان امام خمینی (ره) تهران به پایان رسید و این محل برای استفاده زائران افتتاح شد.

سرداب و شبستان امامزاده روح‌الله(ع) افتتاح شدحجت‌الاسلام حمید نقوی مسئول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه ۳ تهران با اشاره به تکمیل طرح عمرانی بقعه امامزاده روح الله(ع) در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره جزئیات آن گفت: در این امامزاده ۲ شبستان با ۸۰۰ مترمربع زمین و هزار و ۳۵۰ مترمربع زیربنا در ۲ طبقه ساخته شد، ضمن اینکه با بازگشایی درب ورودی این امامزاده از خیابان باب همایون به روی زائران علاقه‌مندان می‌توانند ضمن زیارت، از امکانات تعبیه شده و قرائت نماز‌های جماعت بهره‌مند شوند این در حالی است که زائران پیش از این تنها یک ساعت در هفته امکان بازدید و زیارت از امامزاده را داشتند.

امامزاده روح الله (ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) می‌باشد. مرقد مطهر این امام‌زاده جلیل‌القدر از بقاع متبرکه قدیمی تهران بوده که مطابق تاریخ مندرج بر روی کتیبه سردر قدیمی بقعه، تاریخ ساخت آن به سال ۱۳۱۱ هجری قمری (۱۲۷۲ هجری شمسی) بر می‌گردد.

طبق کتب تاریخی و نسب شناسی مانند تحفة الازهار (صفحه ۱۶۱) و سراج الانساب (صفحه ۹۰) این امامزاده بزرگوار اوائل قرن دهم هجری قمری در این مکان مقدس شهید و به خاک سپرده می‌شود.

با توجه به این که بین سال‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ هجری شمسی احداث ساختمان مخابرات در قسمت شمالی این آستان مقدس آغاز گردید، عملاً بقعه مطهر جزئی از محوطه ساختمان مذکور شده و با توجه به شرایط امنیتی، اجازه تردد به زائرین جهت ورود به بقعه مطهر داده نمی‌شد.

پس از انقلاب اسلامی نیز با توجه به بمب‌گذاری منافقین کوردل در ساختمان مخابرات، شرایط امنیتی ادامه یافته و زائرین تنها در روز‌های دوشنبه و آن هم به مدت چند ساعت اجازه حضور در بقعه را می‌یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار