خطر از بیخ گوش والیبال ارومیه گذشت / مصوبه شورای شهر وتو شد

بعد از انحلال تیم‌هایی نظیر شهرداری تبریز و بانک سرمایه حالا نوبت به تیم والیبال شهرداری ارومیه بود که در یک قدمی انحلال قرار بگیرد.

خطر از بیخ گوش والیبال ارومیه گذشت / مصوبه شورای شهر وتو شدبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها اخبار خوشحال کننده‌ای پیرامون تیم‌های لیگ برتر والیبال به گوش نمی‌رسد. بعد از انحلال ناگهانی تیم والیبال بانک سرمایه که قهرمان این مسابقات بود، چندی قبل خبر رسید که باشگاه شهرداری تبریز که سال‌ها در رشته والیبال تیم داری می کرد به طور کامل منحل شده است. این بار اما صحبت از منحل شدن تیم والیبال شهرداری ارومیه به میان آمده است. تیمی که در شهر عاشقان والیبال و شهر مهد والیبال قرار دارد اما شورای شهر این شهر  مصوبه ارائه کرده است که تیم شهرداری ارومیه دیگر به فعالیت خود ادامه ندهد. مصوبه‌ای که البته امروز از سوی استانداری آذربایجان غربی وتو شد.

ماجرا از این قرار بود که ابتدا مرتضی پیری، عضو شورای شهر ارومیه اظهار کرد: بر اساس رای گیری صورت گرفته در جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر ارومیه، در فصل جاری لیگ برتر والیبال، پایتخت والیبال آسیا دیگر نماینده‌ای نخواهد داشت. برخی از مسئولان شورای اسلامی شهر مطرح کردند که به دلیل مشکلات مالی شهرداری و به تعویق افتادن حقوق کارمندان و کارگران این سازمان تیم داری شهرداری در لیگ برتر والیبال آن هم با این همه خریدهای پر سر و صدا غیر قانونی است که در همان جلسه بیشتر اعضا به جز سه نفر رای به انحلال دادند، اما در نهایت اعلام شد که نظر قطعی در مورد انحلال این هفته‌ معلوم می‌شود. از آغاز هفته‌ نیز هر روز هر کدام از اعضای شورای شهر چه مخالف و چه موافق نظراتی را ارائه کردند که نمی‌شد تصمیم نهایی را از صحبت‌هایشان گرفت.

این خبر برای مردم والیبال‌دوست ارومیه بسیار ناراحت کننده بود. اهالی والیبال اما از انتشار این خبر بیش از هر چیز متعجب شدند. تیمی که به نظر می رسید امسال برای قهرمانی و سکو خود را آماده کند و با به خدمت گرفتن بهروز عطایی به عنوان سرمربی و سید محمد موسوی و شهرام محمودی دو ستاره ملی پوش والیبال برای رقیبان خط و نشان کشیده بود، حالا در مرز منحل شدن قرار دارد.

در ادامه اظهارنظرهای متفاوتی در ارتباط با این موضوع مطرح شد. ابتدا نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: « مصوبه شورای شهر همانند چند مصوبه دیگر این شورا در فرمانداری رد خواهد شد.»

مردم ارومیه و مسئولان باشگاه شهرداری این شهر حالا باید منتظر نظر استانداری این استان بودند تا تکلیف تیم این شهر مشخص شود. محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در گفتگویی اعلام کرد که این مصوبه شورای شهر رد شده است و خبری از انحلال باشگاه شهرداری ارومیه نیست : « با استفاده از اسپانسر بخش خصوصی و یا حتی کمک های دولتی از تیم والیبال شهرداری ارومیه حمایت خواهیم کرد تا این تیم بتواند با قدرت به کار خود ادامه دهد و برای استان آذربایجان غربی افتخار آفرینی کند.»

با این تفاسیر به نظر می‌رسد ماجرای منحل شدن تیم شهرداری ارومیه منتفی است اما در فاصله دو ماه مانده با آغاز لیگ برتر والیبال هر روز خبری نگران کننده در مورد تیم‌های باشگاهی به گوش می‌رسد که وضعیت برگزاری لیگ برتر والیبال را مبهم تر از قبل می‌کند.


بیشتر بخوانید:غفور: از خودمان توقع قهرمانی داریم/ آماده دو تورنمنت سختیم 


انتهای پیام/

تیم والیبال ارومیه از خطر انحلال گریخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار