رسانه ملی باید مطالبه‌گری کند

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت:رسانه ملی باید مطالبه‌گری کند و واقعیت‌ هر یک ارکان کشور و مسؤولان را متناسب با مسؤولیت آن مطالبه‌گری کند تا کشور به سمت توسعه یافتگی پیش رود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بختیار دیروز در نشست با خبرنگاران با بیان این‌که در جامعه امروزی خبرنگاران رسالت خطیری را بر عهده دارند، اظهار کرد: رسالت و مأموریت اصلی خبرنگار بیان واقعیت‌های جامعه و انعکاس مطالبات مردم به مسؤولان است، خبرنگار منعکس کننده و بازتاب اوضاع و احوال کشور و مردم است.

وی افزود: مطالبه‌گری وظیفه مهم رسانه است، با رسانه‌ای شدن کاستی‌ها، مشکلات و معضلات جامعه و اهمال و قصور‌ها می‌توانید مسؤولان را به پای کار برای برطرف شدن مشکلات بکشانید.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسؤولان برای حل مشکلاتی که شما به عنوان افکار عمومی طرح کرده‌اید و در قالب انتقاد و تحلیل رسانه‌ای کرده‌اید، باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به این‌که خبرنگاران با چالش‌های زیادی در زمینه تهیه خبر مواجه هستند، خاطرنشان کرد: رسانه ملی باید مطالبه‌گری کند و واقعیت‌ هر یک ارکان کشور و مسؤولان را متناسب با مسؤولیت آن مطالبه‌گری کند تا کشور به سمت توسعه یافتگی پیش رود، شرط توسعه یافتگی کشور در گرو آزادی رسانه و مطالبه‌گری حقوق مردم است.

بختیار تأکید کرد: تخریب با انتقاد تفاوت دارد، رسانه نباید هیچ شخصیت یا دستگاه اجرایی را تخریب کند، علم مدیریت و پاسخگویی کاملاً دو طرفه است و باید در خصوص انتقاد‌پذیری مسؤولان فرهنگ سازی شود و مسؤولان به میزان مسؤولیت باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.

وی در ادامه بیان داشت: خوانسار شهری متعلق به اندیشمندان و اصحاب قلم و رسانه است، خوانسار به لحاظ داشتن نویسندگان قهار و ناشران بسیار قوی در سطح کشور و یا خارج از کشور معروف است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خبرنگاران ایثارگرانه مطالبات را پیگیر هستند، گفت: با تمام مشقات و سختی‌ها در تهیه و تدوین و تحلیل خبر به جای این که مسؤولان پاسخگو باشند، خبرنگاران باید پاسخ دهند که این ظلم به جایگاه رسانه است، اگر امکان آزادانه انتقاد کردن به رسانه‌ها به عنوان چشم تیزبین جامعه را ندهیم کشور روز به روز به سمت زوال و نابودی پیش خواهد رفت.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌ها و مطالبه‌گری رسانه‌های خوانسار تکمیل درمانگاه تأمین اجتماعی، تونل خوانسار- بوئین میاندشت، جاده خوانسار- دامنه که سال‎ها معوق مانده بود در دستور کار قرار گرفت.

بختیار با اشاره به این‌که اگر مسؤولی در شهرستان پاسخگوی خبرنگاری نباشد و به جایگاه خبرنگار در بیان انتقاد توهین کند باید به مسؤولان رده بالای استان و کشور اطلاع داده شود، گفت: حمایت خودم را از خبرنگاران شهرستان در مطالبه‌گری از حقوق مردم اعلام می‌دارم.

وی با اشاره به لایحه حمایت از کودکان که در سه دوره مجلس معوق مانده بود، تصریح کرد: در مجلس دهم این موضوعات بررسی شده که یکی از شاخه‌های حمایتی ایجاد اورژانس اجتماعی است، از طریق وزارت بهداشت پیگیر ایجاد اورژانس اجتماعی مستقل برای شهرستان خوانسار خواهم بود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای ایجاد پایگاه دوم اورژانس 115 در خوانسار رایزنی انجام شده است و با جلسات متعددی که با رئیس اورژانس 115 کشور برگزار شد مجوز ایجاد پایگاه دوم اورژانس 115 گرفته شده است، مدیر شبکه بهداشت خوانسار پیگیری لازم برای جانمایی ایجاد پایگاه را انجام دهد.

بختیار با اشاره به جذب بودجه در زمینه تکمیل تونل خوانسار- بویین میاندشت، افزود: از محل یکی از طرح‌‌ها مبلغ 50 میلیارد تومان آن را به طرح مطالبات روستایی اضافه کردیم، سپس با رایزنی در دولت و وزارت راه و شهرسازی جز مصوبات هیأت دولت قرار گرفت و بودجه اختصاص داده شد، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهادگونه برای اتمام تونل خوانسار ورود پیدا کنند.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.