پاپی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازار سکه و ارز تحت تاثیر تصمیمات داخلی است نه تحریم‌ها/ رئیس‌جمهور خود رأی بودنش را کنار بگذارد

نماینده مردم دزفول گفت: رئیس جمهور خود رای بودنش را کنار بگذارد، اظهارات کارشناسان اقتصادی را مبنی بر تغییر تیم اقتصادی دولت بپذیرد.

/////////عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: مجلس چندین بار و طی نامه‌هایی به رئیس جمهور موضع خود نسبت به این موضوع نشان داد و خواستار تغییراتی در کابینه اقتصادی شد.

وی با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور در راستای اصلاح تیم اقتصادی دولت است، گفت: مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیار زیادی دارند و بر این اساس لازم است چند تن از وزرای اقتصادی دولت، چون وزیر صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اقتصاد تغییر کنند.

پاپی‌زاده بیان کرد: علت تغییر وزیر کار هم آن بود که یکسری هلدینگ‌ها زیرمجموعه این وزارتخانه‌ها هستند و لازم بود که در این وزارتخانه هم تغییراتی صورت گیرد.

نماینده مردم دزفول افزود: انتظار ما این بود که رئیس جمهور کابینه خود را ترمیم کند، اما وی نسبت به مطالبات ما در این زمینه بی‌تفاوت بود و مجلس هم نمی‌تواند نسبت به چنین موضوع حائز اهمیتی بی‌تفاوت باشد.

وی گفت: برای مثال مشکلات بانک مرکزی و اتفاقاتی که در حوزه ارز رخ داد، یکی از چالش‌های اساسی کشور است و زمانی که فردی کم تجربه برای معاونت ارز بانک مرکزی انتخاب می‌شود و بعد هم برکنار و بازداشت می‌شود، به این معناست که رئیس کل بانک مرکزی در تصمیم‌گیری‌های خود و انتصاب افراد در مناصب حساس، عملکرد خوبی نداشته است.

پاپی‌زاده اظهار کرد: ما از رئیس جمهور انتظار داشتیم که حداقل در موضوع بانک مرکزی، سریع‌تر ورود می‌کرد چرا که بسیاری از مباحث و ناکارآمدی‌های مربوط به سیف، مربوط به سال ۹۶ است؛ نزدیک به یک سال و نیم از وقت دولت و مجلس گرفته شد تا رئیس جمهور قانع شود که این فرد برای ریاست بانک مرکزی مناسب نیست.

وی ادامه داد: سیف تحصیل کرده رشته اقتصاد نبود در حالیکه باید در راس بانک مرکزی فردی قرار گیرد که تحصیلات مرتبط با رشته اقتصاد داشته باشد.

نماینده مردم دزفول تصریح کرد: طبیعی است زمانی که رئیس جمهور نمی‌پذیرد که تیم اقتصادی خود را تغییر دهد، مجلس باید به دنبال مطالبات مردم پیگیر این موضوع باشد.

پاپی‌زاده  با تاکید براینکه نزدیک یک سال است که مجلس می‌گوید که دولت باید بازار ثانویه ارز را شکل دهد ،گفت: با تهیه بسته ارزی جدید دولت ما شاهد تغییراتی در جامعه بودیم البته این مسئله همراه شد با امضای اولین دور تحریم‌های ایران از سوی رئیس جمهور آمریکا، لذا انتظار این بود که بازار ایران در زمینه نوسانات ارز و سکه به اوج برسد، اما دیدیم که روند نزولی را پیش گرفت و این مسئله نشان می‌دهد که بازار سکه و ارز عمدتا تحت تاثیر تصمیمات داخلی است نه تحریم‌ها.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است که رئیس جمهور خود رای بودنش را کنار بگذارد، اظهارات کارشناسان اقتصادی را مبنی بر تغییر تیم اقتصادی دولت بپذیرد و مجلس را مجبور نکند که وزرای ناکارآمد را استیضاح کند.

نماینده مردم دزفول با اشاره به اینکه ما پیگیر استیضاح وزیر اقتصاد و امور دارایی هستیم، تصریح کرد: انتظار این است که رئیس جمهور پیش از آنکه این استیضاح به صحن علنی برسد، در این زمینه وارد شود و کرباسیان را تغییر دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۰۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
دیگه کسی جرات نمیکنه این جوانان ازدواج کنند با این وضعیت گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
نفر یک میلیارد بدین به مردم بعد هر چی خواستین گرون و ارزون کنید تا خسته بشین
آخرین اخبار