آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری، ورودی مهرماه ۹۷ آغاز شد.

آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای دانشگاه علمی کاربردیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرید براتی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان چهارمحال و بختیاری، امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷ در نشست با خبرنگاران، از آغاز پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی این دانشگاه برای مهرماه امسال، همزمان با سراسر کشور  از دوشنبه گذشته ۲۲ مرداد خبر داد.

وی با بیان ادامه مهلت این پذیرش تا یکشنبه آینده ۲۸ مرداد، از داوطلبان دارای شرایط عمومی و اختصاصی خواست، برای دریافت دفترچه راهنما و ثبت نام به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.

براتی گفت: این دفترچه راهنما علاوه بر پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، از طریق سایت دانشگاه به نشانی uast.ac.ir هم در دسترس است.

وی افزود: گزینش دانشجو در کد رشته محل‌های تحصیلی این دانشگاه بر اساس ضوابط دانشگاه، معدل دیپلم، سهمیه، بومی بودن و صلاحیت‌ها و شرایط عمومی و اختصاصی صورت می‌گیرد.

براتی ادامه داد: پذیرش دوره‌های کارشناسی این دانشگاه هم از دوشنبه ۲۹ مردادماه جاری و پس از پایان ثبت نام کاردانی آغاز خواهد شد.

وی با بیان افزایش کد رشته محل‌های این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده افزود: از ابتدای مهر ۹۷ رشته‌های جدید شامل فرآوری خشکبار، طراحی صحنه، هنر‌های نمایشی، نمایش عروسکی، گریم، بازیگری، عکاسی، گرافیک، رنگ سازی، گلیم، طراحی لباس، کمپوت و کنسرو، حفاظت از ذخایر و منابع آبزیان، فرآوری محصولات شیلاتی، تکثیر و پرورش ماهیان سردابی، تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری، گیاهان دارویی و معطر، ریسندگی، تصفیه آب و پساب صنایع غذایی، کنترل ترافیک، پدافند غیرعامل، و مدیریت ایستگاه پلیس هم دانشجو می‌پذیرد.

براتی اضافه کرد: امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در ۶۰ کد رشته محل در مقطع کاردانی و ۲۳ کد رشته محل در مقطع کارشناسی با محوریت آموزشی و مهارتی و با ظرفیت ۵۰ نفر در هر رشته انجام می‌شود.

وی همچنین با بیان تخصیص ۵۰۰ میلیون ریال وام با سود ۲ درصد به دانشجویان دارای ایده ادامه داد: تا کنون ۲۲ هزار دانشجو در این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که ۷۵ درصد آنان شاغل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اهمیت کیفی سازی مدرسان این دانشگاه گفت: فرآیند جذب مدرس به صورت متمرکز و از طریق فراخوان عمومی در سال جاری انجام خواهد شد.

براتی اظهار داشت: افتتاح مرکز رشد و نوآوری در بروجن، مرکز نوآوری طراحی لباس در شهرک صنعتی، مرکز توسعه کارآفرینی در شهرکرد، مرکز توسعه مشاوره اشتغال و کارآفرینی ویژه فارغ التحصیلان، راه اندازی مرکز فرهنگ و هنر امین در فرخ شهر، برپایی نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال در شهرکرد و طراحی ۶ پکیج اشتغال‌زا از برنامه‌های سال جاری دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری است که در آینده نزدیک انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۷۳۱ دانشجو در ۱۴ مرکز آموزش علمی کاربردی در چهارمحال و بختیاری در حال تحصیل هستند.

به گفته براتی؛ دانشگاه علمی کاربردی به دنبال ایجاد فضای آموزش در محیط واقعی کار، با شعار «علمی شو، کاربردی شو» می‌باشد.

در پایان این نشست و به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی در استان چهارمحال و بختیاری تقدیر گردید.

انتهای پیام/ش

فعالیت ۱۴ مرکز آموزش علمی کاربردی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.