شهرکرد؛

کارآفرینی و ارتقای آموزش مهمترین مأموریت مراکز آموزش علمی کاربردی

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وابسته به وزارت کشور گفت: کارآفرینی و ارتقای کیفیت آموزش از مهمترین مأموریت ها و اهداف مراکز آموزش علمی کاربردی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدرضا مردانی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، کارآفرینی و ارتقای کیفیت آموزش را از مهمترین مأموریت ها و اهداف مراکز آموزش عالی علمی کاربردی در کشور بیان کرد و گفت: بین 60 تا 80 درصد فارغ التحصیلان این مراکز جذب بازار کار می شوند.

وی افزود: در حال حاضر 72 مرکز آموزش عالی علمی کاربردی با 44 هزار دانشجوی  مشغول به تحصیل در سطح کشور، تحت نظارت این مؤسسه فعال است.

مردانی گفت: این تعداد دانشجو با حضور 5 هزار مدرس و استاد در 200 کد رشته تحصیلی مشغول کسب علم و مهارت آموزی هستند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وابسته به وزارت کشور، با بیان اینکه هم اکنون 60 درصد دانشجویان موسسه علمی کاربردی وزارت کشور کارکنان دستگاه متبوع هستند، اضافه کرد: 40 درصد دیگر نیز به صورت آزاد در این مراکز مشغول به تحصیل می باشند.

وی، توسعه پژوهش های کاربردی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، راه اندازی خوشه های فناوری، توسعه دوره های پودمانی تخصصی و کوتاه مدت با اولویت نیازهای هر منطقه و گسترش اجرای دوره های آموزشی ضمن خدمت را از مهمترین برنامه های امسال مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وابسته به وزارت کشور اعلام کرد.

مردانی با بیان اینکه جوانان گرایش خوبی نسبت به تحصیل در مراکز علمی کاربردی دارند، خاطرنشان کرد: هزینه های پایین تحصیل، آموزش های مهارتی و کاربردی و وجود موسسات وابسته برای تحصیل شاغلان دولتی از مهمترین مزیت های این مراکز آموزشی است.

هم اکنون 12 مؤسسه علمی زیر مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور فعال است که مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وابسته به وزارت کشور یکی از آنها می باشد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از مهرماه سال 1371 فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار