مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: پیش بینی می‌شود که تولید پسته در شهرستان خوشاب به عنوان دومین قطب تولید این محصول در خراسان ۶۰ درصد کاهش یافته است.

تولید پسته در خوشاب کاهش پیدا می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: شهرستان خوشاب با ۱۱ هزار و دویست هکتار سطح زیر کشت پسته، رتبه دوم این محصول را از نظر سطح زیر کشت به خود اختصاص داده است.

وی افزود: حدود ۷ هزار هکتار از باغات پسته شهرستان بارده می‌باشد که در شرایط مطلوب، سالانه حدود ۲۱ هزار تن پسته‌تر در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب با بیان اینکه تولید پسته سال در جاری این شهرستان حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن برآورد می‌شود، ادامه داد: نوسانات دمایی، سرمازدگی، عدم تأمین نیاز سرمایی، خسارت تگرگ و عدم تلقیح مناسب از عمده‌ترین دلایل کاهش تولید پسته در شهرستان خوشاب می‌باشد.

رودسرابی با اشاره به اجرای گسترده برنامه‌های آموزشی در شهرستان گفت: از باغداران می‌خواهم که با بکارگیری توصیه‌های کارشناسان و اجرای برنامه تغذیه‌ای مناسب در باغات خود، از بروز خسارت و کاهش محصول در سال‌های آتی جلوگیری کنند.
 
انتهای پیام // ف.ش

 

کاهش 60 درصدی تولید پسته در شهرستان خوشاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.