وزیر جهاد کشاورزی گفت: نزدیک ۹ میلیون تن گندم خریده‌ایم؛ پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر شهریورماه خرید گندم به نزدیک ۱۰ میلیون تن برسد.

مشکلی در ارتباط با کالای اساسی در کشور نداریم/ تا اواخر شهریورماه خرید گندم به نزدیک ۱۰ میلیون تن می‌رسدبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره علت گرانی میوه اظهار کرد: میوه‌های سردرختی بخش عمده‌ای از آن متاثر از سرمایی است که در اواخر فروردین‌ماه داشتیم و خسارت سنگینی به باغداران ما زد که برآورد ما از این خسارت 11 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: نزدیک 9 میلیون تن گندم خریده‌ایم؛ پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر شهریورماه خرید گندم به نزدیک 10 میلیون تن برسد.

حجتی درمورد افزایش قیمت مرغ گفت: خوشبختانه ارز نهاده‌هایی مثل ذرت و جو به موقع اختصاص می‌یابد. وضعیت ذخایر شرکت‌های مباشر دولت مثل شرکت پشتیبانی دام و طیور خوب  است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد. 

حجتی با اشاره به دلیل افزایش قیمت ها گفت: بخشی از این افزایش قیمت‌ها طبیعی است؛ قیمت‌های جهانی به طور کلی افزایش پیدا کرده است. سال گذشته همین موقع، ارزی که در اختیار ذرت قرار می‌گرفت، 3250 تومان بود اما امروز4200 تومان است. از طرف دیگر قیمت جهانی ذرت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از افزایش قیمت‌ها به همین دلیل است اما سازمان بازرسی و سازمان نظارت بر قیمت‌ها، روی قیمت‌ها نظارت دارند

حجتی پایان خاطر نشان کرد: مشکلی در ارتباط با کالای اساسی نداریم. وظیفه سازمان حمایت این است که با توجه به قیمت‌های تمام شده تولید قیمت نهایی را اعلام کند.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: دولت ، وزیر کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
اگه مشکلی ندارید پس چرا بازار را اشباه نمیکنید؟! که جلو احتکار وگرانفروشی گرفته شود؟
آخرین اخبار