وزیر نیرو در بازدید از سد گلورد بهشهر:

اعتبار ۹ هزار میلیاردی برای اجرای ۶۸ طرح آب و برق مازندران

۶۸ طرح آب و برق در مازنداران با اعتبار ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  رضا اردکانیان وزیر نیرو در دومین روز سفر خود به استان مازندران امروز در حاشیه بازدید از سد گلورد بهشهر با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته از طرح‌های اجرا شده در استان مازندران گفت: بطور کلی حدود ۶۸ پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان در این استان در حال اجراست.

وی افزود: بطور متوسط تاکنون ۶۰ درصد این طرح‌ها پیشرفت داشته و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ همه این طرح‌ها به بهره برداری برسد.

اردکانیان وزیر نیرو به طرح‌های مهم استان اشاره کرد و گفت: از جمله طرح‌های مازندران در بخش برق، نیروگاه کاسپین بود که اولین نیروگاه گازی کلاس F. کشور محسوب می‌شود که بیشترین راندمان را خواهد داشت و با توجه به مختصات نیروگاه بویژه در منطقه سرسبز مازندران، بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارد و امیدواریم واحد بخار آن نیز هر چه زودتر مطابق برنامه به مرحله اجرا دربیاید.

وزیر نیرو  با بیان اینکه  ۳ پست به بهره برداری رسید که دستاورد مهمی در کنترل ولتاژ یا کاهش افت ولتاژ برق دارد ،گفت: در ارتباط با بخش آب نیز برنامه ما در این حوزه نیز گسترده است که در حال حاضر دو تصفیه خانه مهم آب یکی در شهر ساری و دیگری در شهر بابل و همچنین تصفیه خانه بزرگ فاضلاب ساری در حال اجرا است و امیدورایم این طرح‌ها با سرعت بیشتری پیش برود تا مطابق برنامه در آذرماه امسال آن‌ها را به بهره برداری برسانیم.

وزیر نیرو گفت: طرح‌های سدسازی استان هم وضعیت خوبی دارد، ولی به جهت محدودیت منابع مالی اجرای عملیاتی این طرح‌ها با کندی مواجه است که بایستی از طرق مختلف منابع مالی آن هر چه زودتر فراهم شود که با تلاش و پشتیبانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که همیشه همگام با وزارت نیرو بوده اند، این مهم در دست پیگیری است.
انتهای پیام/آ


اجرای ۶۸ طرح آب و برق در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار