معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در چابهار؛

صدور مجوز ۲۵۰ قایق صیادی کنارک تا یک ماه آینده

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: مجوز ۲۵۰ قایق صیادی کنارک پس از گذشت ۲۰ سال انتظار تا یک ماه آینده صادر می‌شود.

صدور مجوز ۲۵۰ قایق صیادی کنارک تا یک ماه آیندهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی فرمانداری کنارک شاپور کاکولکی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در جمع صیادان کنارک  اظهار داشت: این اقدام به منظور ایجاد اشتغال جوانان و رونق صید و صیادی در بندر کنارک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این مجوز تا یک ماه آینده به مدیران سیستان و بلوچستان ابلاغ تا به طور رسمی فعالیت اجرایی آن آغاز شود.

کاکولکی با بیان اینکه صیادان چابهار و کنارک در همجوار آب‌های آزاد سواحل مکران در سه سال متوالی رتبه نخست کشوری در زمینه صید و صیادی را کسب کرده اند، افزود: سال گذشته صیادان این شهرستان بیش از ۳۰۲ هزار تن ماهی از دریا صید کردند.

وی تعامل بیشتر صیادان با تجار را برای کاهش واسطه‌ها و توسعه صادرات آبزیان ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف نشست‌هایی با مدیران کارخانجات فرآوری منطقه و تعاونی‌های صیادی برگزار می‌کنیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: بیش از سه تا چهار هزار قایق در چابهار و کنارک در انتظار صدور مجوز صید هستند و در این باره پیگیری‌های لازم را تا نتیجه مثبت ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: هم اینک ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، شهر کنارک، رمین، کلات زرآباد، پُزم، هفت تیر چابهار، بریس، گواتر، جُد، تَنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک در زمینه صید و صیادی فعال هستند.

کاکولکی تصریح کرد: در این بنادر ۹۰۷ فروند لنج و هزار و ۴۳۰ فروند قایق صید و صیادی با حدود ۲۴ هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی فعالیت دارند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران همچنین در بازدید از اسکله صیادی پزم از عملکرد پیمانکار در اجرای طرح بهسازی و مرمت این اسکله انتقاد کرد و تسریع در اجرای این طرح را خواستار شد.

انتهای پیام/ع

سفر معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران به کنارک

برچسب ها: شیلات ، سازمان بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دوست محمد خدادادیان
۲۳:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
س به همه دوستان و مسئولان متاسفم برای مسئولینی که به فکر کارمندان خودش است این مجوزی که صادر میشود برای کسانی است که دوست آشنا یا پارتی در شیلات چابهار دارند متاسفم برای آن دسته صیادان واقعی که نه دوستی نه پارتی نه پولی دارنند بعید میدونم براییشون مجوز صید صادر شود
تشکر
آخرین اخبار