تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده تربت جام به تایباد

نماینده مردم تربت جام، تایبادوباخرز درمجلس شورای اسلامی گفت: برای ادامه پروژه باند دوم محور تربت جام به تایباد بیش از ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

تخصیص ۱۰۰ میلیلرد تومان اعتبار برای جاده تربت جام به تایبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایبادوباخرز درمجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: درحال حاضر عملیات اجرایی باند دوم محور تربت جام به تایباد از شهر کاریز به سمت محسن آباد با ۳۰ میلیارد تومان شروع شده است.

وی ادامه داد: کمربندی شهر نصرآبادمشکل اعتباری ندارد به دلیل اینکه معارض محلی دارد و مردم مشارکت ندارند این پروژه تا کنون اجرایی نشده است.

نماینده مردم تربت جام، تایبادوباخرز درمجلس شورای اسلامی افزود:دولت را باید حمایت کرد که برای اشتغال روستایی ۶۰۰میلیارد تومان به استان خراسان اختصاص داده واز این رقم ۲۷میلیارد به تربت جام تخصیص یافته است.

رحیمی گفت:اقتصاد تربت جام بر مبنای کشاورزی و دامپروری است و با توجه به مرزی بودن شهرستان سرمایه گذار جذب نمی‌شود و برخلاف خیلی از شهرستان‌ها رشد اقتصادی در این شهرستان نداریم ومنطقه با کشاورزی و دامپروری سنتی اداره می‌شودو میزان درآمد تربت جام پائین است و نتوانستیم از ظرفیت مرزی بودن استفاده کنیم.

وی با اشاره به منطقه آزاد دغارون و‌سرخس گفت:لایحه منطقه آزاد دغارون و سرخس که به صورت مشترک می‌باشد در هیئت دولت تصویب وآماده ارئه به مجلس است و این طرح درخواست ۱۸نماینده استان به مجلس است وبه صحن مجلس بیاد رای می‌آورد.

نماینده مردم تربت جام، تایبادوباخرز درمجلس شورای اسلامی  با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در این منطقه گفت:وزارت آموزش و پرورش با کمبود اعتبارات و نیروی انسانی مواجه است و بازسازی و تجهیز مدارس در توان دولت و مجلس نیست و باید خیلی از وزارتخانه‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

رحیمی افزود: باتوجه به نرخ بالای رشد جمعیتی تربت جام که در سطح استان رتبه اول را دارد و در چند سال آینده با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه می‌شودودر حال حاظر بالای ۱۴۰ مدرسه نیاز است که در سال گذشته فقط هفت مدرسه ساخته شد.

وی گفت: مجلس آمادگی دارد بودجه آموزش و پرورش رااصلاح و افزایش دهد و به هر میزان بودجه آموزش و پرورش افزایش یابد هزینه نیست.

انتهای پیام //ز. ج
 

نشست خبری نماینده مردم تربت جام، تایبادوباخرز درمجلس شورای اسلامی با خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.