کارآفرین برتر کشوری:

از یک میلیون تا مدیرعاملی یک میلیاردی

امروزه موضوع کارآفرینی و اشتغال زایی یکی از مهمترین مسائلی به شمار می‌رود که اکثر کشور‌های جهان به آن توجه دارند و از جمله مفاهیمی است که در صورت اهتمام به آن می‌توان، ره صد ساله را در دهه‌ای گذراند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رشد سریع کارآفرینی در جهان چندی نیست که باعث تحول بزرگ در رویدادهای اقتصادی شده است .اگر ایده جالبی در سر دارید که تصمیم دارید در آینده به آن جامه عمل بپوشانید و یا در مراحل اولیه شکل دادن به کسب و کارتان هستید یا چنان چه جویای کار و ایجاد اشتغال برای خود یا خانواده و دوستانتان هستید با این گفتگو همراه باشید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب و شروع درست اجرای ایده تان نیاز به همراهی و همفکری و یا استفاده از تجربه کارآفرینان دیگر است. به دین جهت با کارآفرینی که توانسته در سطح استانی و کشوری موفق به دریافت رتبه و مقام های گوناگون گردیده است هم صحبت شده ایم. خواندن نکات الهام بخش از بزرگان و سرآمدان این عرصه که زمانی در همین جایی بودند که شما هستید برای شما به عنوان یک کارآفرین می نواند بسیار یاری کننده و انرژی بخش و آموزنده باشد.گفتگو با کارآفرین نمونه استانی و کشوری خوزستانی

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

جیم: علی مراد عجمی متولد سال 1340 در اهواز هستم، مدیر عامل یک شرکت تعاونی در زمینه تولید پلاستیک و نایلون و در حال حاضر در شوشتر زندگی می کنم.

از چه سالی شروع کردید؟

جیم:از سال 1369 طرح اجرایی شده و در سال 1372 به بهره برداری رسید.

چه شد این کار را انتخاب کردید؟

جیم:با توجه به اینکه منطقه ای که طرح را اجرا نمودم، یک منطقه کشاورزی و محروم بوده ابتدا به تولید نایلون های کشاورزی اقدام نمودم و پس از آن شروع به تولید کیسه های نایلکس، کیسه های زباله و سفره های یک بار مصرف نمودم و پس از اینکه منطقه کشاورزی برای کشت صیفی جات با کمبود آب مواجه شد، اقدام به نصب و راه اندازی نوار آبیاری قطره ای یک بار مصرف نمودم که در منطقه نبوده و از استان های هم جوار تامین می شدند.

گفتگو با کارآفرین نمونه استانی و کشوری خوزستانی

در مورد فعالیت کاریتان توضیح دهید؟

جیم: این شرکت در حال حاضر توانسته تمامی درخواست های بیمارستانی و دانشگاهی را در زمینه نایلکس های زباله و کلیه شیرینگ های صنعتی جهت بسته بندی موادغذایی و غیره را تامین می نماید و همچنین نایلون های کشاورزی به استان های هم جوار ارسال نماید.

برای آغاز چقدر هزینه کردید؟

جیم: سرمایه اولیه برای آغاز کار130 میلیون ریال بود که به مرور زمان و جهت ساخت سالن های تولید و انبار های مواد اولیه و کالاهای ساخته شده و همچنین خرید ماشین آلات هزینه هایی شد و در حال حاضر سرمایه شرکت بعد از چند سال فعالیت بالغ بر 140 میلیارد ریال است.

توصیه به جوانان و علاقه مندان به کارآفرینی؟

جیم:به جوانانی که علاقه مند به کارآفرینی هستند توصیه می کنم اگر توان آن را دارند و می توانند حتی از یک نفر شروع کنند و به مرور افزایش دهند، بسیار حرکت ارزشمندی است و می شود جوانانی را مشغول به کار کرد و امیدوار به آینده کرد و لذتی که در کارآفرینی هست در هیچ کاری نیست.گفتگو با کارآفرین نمونه استانی و کشوری خوزستانی

برای چند نفر ایجاد اشتغال کردید؟

جیم: برای 34 نفر به صورت مستقیم و حدود 50 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

چه مشکلاتی پیش رویتان بوده و یا هست؟

جیم: با مشکلات زیادی مواجه هستیم از جمله اینکه وام های بانک با بهره بالاست و تامین مواد اولیه که پتروشیمی با شرکت های تولیدی همکاری و تامین نیاز نمی کند که باعث ضرر و زیان به کارفرما می گردد.

رتبه یا مقام شرکت در سطح استانی و کشوری؟

جیم:شرکت برتر تولیدی استان خوزستان، شرکت نمونه در جشنواره تعاونی های استان خوزستان، شرکت نمونه و برتر در حمایت از حقوق مصرف کنندگان، شرکت برتر کارآفرین خوزستان در نمایشگاه بزرگ صنایع کوچک ایرانگفتگو با کارآفرین نمونه استانی و کشوری خوزستانی

کارآفرین از نظر شما به چه کسی گفته می شود؟

جیم:کارآفرین کسی است که یک فرصت شغلی جدید در صنعت ایجاد می کند، به بیان کلی تر کارآفرینان منابع را مدیریت می کنند تا چیز تازه ای بسازند. کارآفرینان پس از شروع کار خود به مشتریان توجه می کنند و با آرامی با اصطلاحات دیگر خود را مطرح می سازند.

حرف یا سخن پایانی؟

جیم: در پایان از مسئولان محترم و دست اندرکاران انتظار همکاری و مساعدت داریم چون شرکتی که در بحران اقتصادی توانسته همچنان تولید نماید، نشان توان مدیریتی و از خودگذشتگی دارد.

 

گزارش ازمهتاب محمدحسینی

 

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۲:۳۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
وجود چنین انسانهایی باعث تشویق نسل جوان ماست...شما باعث افتخار ماهستید