تضمین سلامت غذا بر عهده وزارت بهداشت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشجوهای علوم پزشکی بازوهای علمی وزارت بهداشت هستند و در زمینه غذا وظیفه تضمین سلامت مواد غذایی را بر عهده دارند.

برگزاری دوره های مشترک تحقیقاتی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه واخنینگن هلند/ دانشجوبان علوم پزشکی بازوهای علمی وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آقاجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه طرح های تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه واخنینگن هلند که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: شاکله سیستم بیولوژیکی بدن را آب ، غذا و اکسیژن تشکیل می دهد. ما به هر میزانی که غذا می خوریم در معرض آلاینده های غذایی قرار می گیرم، از این رو یکی از وظایف دولت ها در زمینه غذا اطمینان از سالم بودن مواد غذایی است تا غذایی سالم در دسترس مردم باشد.

آقاجانی با بیان اینکه سلامت غذا بر عهده وزارت بهداشت است، افزود: دانشجوهای علوم پزشکی بازوهای علمی وزارت بهداشت هستند و در زمینه غذا وظیفه تضمین سلامت مواد غذایی را بر عهده دارند.

وی گفت: با همکاری دانشگاه واخنینگن هلند مسئولان آزمایشگاه های کنترل مواد غذایی و دارویی استان برای رعایت بیشتر استاندارد ها آموزش های لازم را در این زمینه خواهند دید.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم ارتقای سطح ارتباطات بین دانشگاه شهید بهشتی با مرکز آموزشی واخننیگن هلند است و این کار با همکاری دانشمندان هلندی انجام می شود.

آقاجانی ادامه داد: امروزه با انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی، اعزام دانشجو و برگزاری کارگاه های آموزشی این همکاری های مشترک در حال انجام است.

وی یاد آوری کرد: امیدوارم با ارتقا سطح همکاری ها بین دو دانشگاه، گام های بلند تری در زمینه های مختلف علمی برداشته شود.

انتهای پیام/

همکاری مشترک دانشگاه بهشتی و واخنینگن هلند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار