۱۶ کودک بوشهری در مسابقات آی مت درخشیدند

مدیر 'آی مت' استان بوشهر گفت: کودکان این استان در دومین دوره از مسابقات آی مت (من ریاضی را دوست دارم) کشور مالزی موفق به کسب ۶ مقام اول و دوم در رده سنی زیر ۵ و ۶ سال و ۱۰ رتبه سوم در بین ۱۳ کشور دنیا شدند.

۱۶ کودک بوشهری در مسابقات آی مت درخشیدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد قاسم زارع گفت: از مجموع ۶۰۰ شرکت کننده از ۱۳ کشور دنیا ۱۳۰ نفر از ایران موفق به کسب ۳۵ مدال در مسابقات جهانی آی مت شدند.

وی اظهار داشت: استان بوشهر با ۱۶ شرکت کننده در رده سنی زیر پنج سال موفق به کسب ۲ مقام اول و ۲ مقاوم دوم و در رده سنی ۶ سال نیز ۲ مقام دوم کسب کردند.

زارع بیان کرد: آیسا صالحی و فاطمه صدیق از شهر برازجان در رده سنی زیر پنج سال موفق به کسب مقام اول، شایان خسروی از برازجان و آدرینا فرهنگی از بوشهر موفق به کسب مقام دوم و مارینا قدرتیان از اهرم و النا کریمی از برازجان نیز موفق به کسب رتبه دوم شدند.

وی یادآور شد: همچنین ۱۰ نفر از شرکت کنندگان استان بوشهر در رده سوم در مقاطع سنی مختلف موفق به کسب مقام شدند.

مدیر آی مت استان بوشهر گفت: در این دوره از رقابت‌ها تیم ایران با ۳۵ مدال به عنوان تیم اول جهان معرفی و از بین شرکت کنندگان ایرانی، استان بوشهر با بیشترین مدال کسب شده در صدر تیم‌های شرکت کننده قرار گرفت.

وی یادآور شد: در زمان حاضر سه هزار کودک در استان بوشهر زیر پوشش برنامه‌های آموزشی آی مت قرار دارند.

مدیر آی مت استان بوشهر گفت: پارسال از بین پنج مدال آور مسابقه آی مت در دنیا ۲ نفر در رده سنی زیر پنج سال از ایران و از استان بوشهر موفق به کسب مدال قهرمانی و نائب قهرمانی شدند.

آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت (من ریاضی را دوست دارم) روشی نوین است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کامل کاربردی و جذاب از طریق قصه، بازی و سرگرمی به کودکان یاد داده می‌شود.

این رشته برای نخستین بار در آمریکا ابداع شده و کشور‌هایی مانند چین، هند، مالزی و روسیه نیز بیش از ۱۰ سال است که کودکان خود را با این شیوه آموزش می‌دهند تا مفاهیم ریاضی را به طور کاربردی و عینی در جوامع خود گسترش دهند.

انتهای پیام/م

کودکان بوشهری ۱۶ مقام برتر ریاضی دنیا را کسب کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۲۲:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام برای قراردادن خبر مقام اوری بچه های گیلان در مسابقات ای مت جهانی چطور اقدام شود؟