معاون صدای سازمان صدا و سیما:

کاهش تصادفات جاده‌ای طی چند سال گذشته/ ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری مقصد اتفاق می‌افتد

شاه‌آبادی با تاکید به ضرورت توجه به فرهنگ سازی برای کاهش حوادث جاده‌ای گفت: ۶۰ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری مقصد به وقوع می‌پیونددبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صدا و سیما عصر امروز در مراسم دومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی که در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد اظهار کرد: امیدوارم یک گام دیگر با همدلی در زمینه کاهش حوادث ترافیکی به جلو برویم و این لکه‌ای که بر تارک فرهنگ و امنیت کشور نشسته را از بین ببریم.

وی ادامه داد: سال گذشته در جهت کاهش حوادث ترافیکی کارهایی انجام شده است ولی درخواست دارم که اقدامات باید به صورت عملیاتی برای اثرگذاری بیشتر تداوم داشته باشد تا بتوانیم  با برنامه‌ریزی دقیق به موفقیت خوبی دست پیدا کنیم.

معاون صدا بیان کرد: موفقیت‌های امروز حاصل برگزاری جشنواره حوادث در سال گذشته بوده و این اقدام هوشمندانه باعث کاهش تصادفات جاده‌ای شده است.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری مقصد به وقوع می‌پیوندد، ‌افزود: این جشنواره ساختارش در صدا و سیما شکل گرفته است و تولید کنندگان برنامه می‌توانند به نحو مطلوبی اثر گذار باشند و معتقدم برنامه‌هایی باید تولید شود تا مخاطب این امر مهم را به خاطر بسپارد و این مهم  به دست هنرمندان شدنی است.

شاه‌آبادی تاکید کرد: جهت کاهش حوادث جاده‌ای بیشترین ارتباط ما باید با رانندگان باشد و این موضوع تکلیف صدا و سیما را کاملا روشن کرده است.

معاون صدا با اشاره به اینکه عوامل تصادفات مانند میزان سفرها، بیمه‌ها و وجود اقامتگاه‌ها در کشور افزایش پیدا کرده  است، بیان کرد:  خوشبختانه طی چند سال گذشته تصادفات کاهش داشته است، اما با استانداردهای دنیا فاصله دارد و ما اینجا دست نیاز به سمت استانداران برای تغییر مبلمان شهری دراز می‌کنیم تا بتوانند در 30 کیلومتری شهرها با ایجاد اقامتگاه‌ها و استر‌احتگاه موقت باعث کاهش تصادفات جاده ای شویم.

وی گفت: باید مشوق‌هایی در 30 کیلومتری شهرها ایجاد کنیم تا باعث کاهش سوانح ترافیکی در جاده‌های کشور شویم و تمامی این برنامه ها  منوط به انجام کارهای عملی است.

66 نفر روزانه بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند

در ادامه مراسم اعتماد سعید مدیر رادیو سلامت گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی شهریور هر سال شاهد بیشترین حوادث ترافیکی هستیم به طوری که 20 هزار 464 نفر طی چند سال گذشته در شهریور ماه جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین تعداد 66 نفر روزانه بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، افزود: در 21 شهریور 96 تعداد 81 نفر در جاده‌های بر اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست دا‌ده‌اند و این مسئله یک هشدار جدی برای این تاریخ در ماه شهریور 97 است.

مدیر رادیو سلامت تاکید کرد: در سال 96 تعداد 336 هزار نفر بر اثر سوانح ترافیکی مصدوم شده‌‌اند و 60 درصد از فوت‌شدگان  ناشی از سوانح ترافیکی در محدوده 30 کیلومتری شهرها جان خود ار از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: پویش ملی 6030 جهت بررسی چالش‌های تصادفات رانندگی در شهریور ماه ایجاد شده است و این جشنواره در راستای مطالبات رسانه‌ای در زمینه‌های عکس،‌فیلم و نوشته فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار