رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کوهدشت خبرداد؛

پلمب ۸ واحد کالا‌های احتکار شده در کوهدشت

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کوهدشت از پلمب ۸ واحد کالا‌های احتکار شده و گران‌فروشی کالا در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسدالله سوری لکی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کوهدشت گفت : در راستای مصوبات اولین کارگروه تنظیم بازار در شهرستان کوهدشت که از ۲۸ تیر تا ۲۲ مردادماه در این شهرستان اجرا شد، از مجموع هزار و ۲۳۲ بازرسی انجام‌شده، ۶۸ پرونده به ارزش ۴۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان کوهدشت معرفی‌شده است.

وی بابیان اینکه در این بازرسی‌ها تخلفات گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور، اخفا و امتناع از عرضه کالا محرز شده است افزود: کالا‌های تخلفی شامل برنج، روغن نباتی، مواد شوینده، چای، گوشت قرمز، مرغ، صیفی‌جات، لوازم‌خانگی، آرد، نان و کالای قاچاق است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کوهدشت تعداد واحد‌های پلمب‌شده در رابطه با گران‌فروشی و امتناع از عرضه کالا را هشت واحد دانست و عنوان کرد: گشت‌های مشترک ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و فرمانداری در این شهرستان بر تنظیم بازار و جلوگیری از نوسان قیمت‌ها نظارت دارند.

وی بابیان اینکه اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی ملزم به رصد بازار و اعلام نوسانات به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کوهدشت شده‌اند بیان کرد: توزیع اتیکت توسط اتاق اصناف در سطح بازار و الزام واحد‌های صنفی به نصب برچسب در این شهرستان در دستور کار قرارگرفته است.

سوری لکی با اشاره به نصب سه بنر در مورد الزام عمده‌فروشان کالا‌های اساسی دارای اولویت به اعلام موجودی کالا گفت: ستاد خبری ۱۲۴ اداره صنعت و معدن شهرستان کوهدشت و تلفن‌های ۳۲۶۴۰۸۲ بازرسی اصناف و ۳۲۶۲۲۰۹۲ اداره تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۲۰۰ تن برنج و روغن توسط عمده‌فروشان اعلام موجودی شده که پس از نرخ‌گذاری برابر مستندات قانونی در حال عرضه است خاطرنشان کرد: هشت تن مرغ منجمد باقیمت شش هزار و ۷۵۰ تومان در چندین نقطه از این شهرستان جهت تنظیم بازار جذب و توزیع‌شده و نیز توزیع مرغ منجمد در این شهرستان کماکان ادامه دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کوهدشت با اشاره به کشف انواع لوازم‌آرایشی، بهداشتی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیون ریال گفت: هم‌چنین در بازرسی‌های انجام‌شده انواع لوازم‌خانگی به ظن قاچاق کشف و ضبط شد و نیز ۱۷ تن برنج کشف‌شده پس از قیمت‌گذاری در بازار توزیع شد.

انتهای پیام/م

۸ واحد کالا‌های احتکار شده در کوهدشت پلمب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار