گیر افتادن هزاران نفر از مردم ایالت کرالای هند در پشت‌بام‌ها در پی وقوع سیل/ کمبود شدید آب و غذا در این منطقه

هند هزاران سرباز و ده‌ها بالگرد را برای نجات افرادی که در بدترین سیلاب ایالت «کرالا» در جنوب این کشور گرفتار شده‌اند، اعزام کرده است.

گیر افتادن هزاران نفر از مردم ایالت کرالای هند در پشت‌بام‌ها در پی وقوع سیل/ کمبود شدید آب و غذا در این منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هند هزاران سرباز و دهها بالگرد را برای نجات افرادی که در بدترین سیلاب ایالت کرالا در جنوب این کشور گرفتار شده اند، اعزام کرده است. در سیلاب این ایالت بیش از 186 نفر کشته و به دنبال ادامه بارش باران در روز شنبه ممکن است تلفات افزایش یابد.

سازمان هواشناسی هند روز شنبه به دنبال ادامه بارش ها هشدار قرمز در این ایالت صادر کرد، هنوز هزاران نفر از مردم در پشت‌بام خانه‌ها و مراکز اجتماعی گیر افتاده‌اند. نیروهای امداد و نجات به بسیاری از مناطق سیل‌زده رسیده‌اند. افراد زیادی که بدون غذا و آب و برق به سر می برند نگران هستند نیروهای امداد و نجات آنجا را بدون کمک به آنها ترک کنند.

یکی از مقامات دولتی نیز خسارات اولیه را حدود 4 میلیارد دلار ارزیابی کرده است.

جیمز جوزف مولاکات، مالک یک شرکت کشاورزی که در یک ساختمان 10 طبقه در جنوب غرب ایالت کرالا کنار رودخانه پریار زندگی می کند، اعلام کرد در حال حاضر هفت خانواده در این ساختمان زندگی می کنند، ما در مقایسه با بسیاری از افراد ایمن تر هستیم، اما ارتباط ما نیز قطع شده است.

وی گفت این دومین تلفن همراه من است و برای صرفه جویی در باتری آن را غیرفعال کرده ام، اگر باتری موبایل و لپ تاپ تمام شود دیگر نمی توانم برای کمک ارتباط برقرار کنم.

نارندا مودی، نخست وزیر هند که به وسیله بالگرد به مناطق کشاورزی و روستایی در این ایالت رفته است وعده داد که بالگرد، قایق و همچنین تجهیزات بیشتری را برای کمک به عملیات امداد و نجات اعزام خواهد کرد.

وی افزود ارتش، نیروهای هوایی، نیروی دریایی و گارد ساحلی برای نجات و امدادرسانی در حال خدمت هستند و در مجموع 38 بالگرد به همراه تعدادی هواپیما و قایق به مردم کمک می کنند.

سروزیر ایالت کرالا به خبرنگاران گفت مودی قول داده است بالگرد و قایق و تجهیزات بیشتری را در سریع ترین زمان ممکن فراهم کند. مسئول عملیات هوایی اعلام کرد بالگرد های بیشتری در راه هستند.

به گفته یکی از مقامات دولتی در منطقه پاتانامتیتا Pathanamthitta حدود 10 هزار نفر در معرض خطر قرار دارند و باید فورا نجات داده شوند.

صدها هزار نفر از مردم در مدارس،کلیساها و مساجد پناه گرفته اند و مردم سایر نواحی که کمتر تحت تاثیر این سیل قرار گرفته اند برای کمک به دیگران شتافته اند. بسیاری از مردم که در اردوگاه های امداد هستند با کمبود آب و غذا مواجهند فیلم های منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد گروهی از مردم برای به دست آوردن غذا شیشه های فروشگاه ها را می شکنند.

سروزیر ایالت کرالا اعلام کرد حدود دومیلیون نفر از مردم از زمان شروع فصل بارش باران های موسمی مجبور به رفتن به اردوگاه ها شده اند. وی همچنین تعداد تلفات ناشی از سیل، رانش زمین از زمان آغاز فصل باران های موسمی را 324 نفر اعلام کرد.

یکی از مشاوران سروزیر ایالت کرالا اعلام کرد از تاریخ 8 اوت حدود 186 نفر جان خود را بر اثر جاری شدن سیل از دست داده اند. وی افزود سیلاب 26 هزار خانه، محصولات کشاورزی زیادی را از بین برده است که حدود 277 میلیارد روپیه خسارت بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

خسارات ناشی از وقوع سیل در هند

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار