سیر،حنا، وسمه محصولاتی پر بازده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت:برای جبران تولید در بخش شهداد به محصولات با بازده بالاتر و مصرف آب پائین‌تر از جمله حنا، وسمه ،کلزا و سیر نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: ریشه کنی آفات و بیماری‌های محصول سیر شهداد تا پایان شهریور انجام می شود.

مسعودی گفت:پشتکار کشاورزان نسبت به تجهیز باغات در سطح ۱۱۳۰۰ هکتار اجرای آبیاری تحت فشار ستودنی است.

وی در خصوص توسعه و کشت گیاهان دارویی به حذف ۲۰ درصدی محصول جو و ۱۱ درصدی گندم اشاره کرد و گفت: برای جبران تولید در بخش شهداد به محصولات با بازده بالاتر و مصرف آب پائین‌تر نیاز است که در بخش شهداد محصولاتی همچون حنا، وسمه؛ کلزا و سیر از بازده بسیار خوبی برخوردار هستند و قابلیت توسعه نیز وجود دارد که توسعه انجام شده است.

وی همچنین به موضوع کشت سیر در سطح ۷۴۰ هکتار اشاره و اظهار امیدواری کرد: با تلاش مضاعف همکاران و کشاورزان شاهد توسعه ۸۰۰ هکتاری محصول سیر باشیم.

طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان  جاد کشاورزی استان به مشکلات بخش شهداد پرداخت و خواستار توجه جدی به کشت‌های مکانیزه به جای کشت‌های سنتی شد.

آهنگری مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان نیز به بحث خرده مالکی اشاره و خواستار توجه جدی به بحث یکپارچگی کشت و تسطیح اراضی برای کشت‌های بالای دو هکتار اشاره کرد.

تهیه دستور العمل مدون و جامع تخصصی سیر، تولید و تهیه بذر سالم و همچنین برنامه ریزی جهت انجام اقدامات بهزارعی برای محصول سیر از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

اولین جلسه کمیته فنی گیاهپزشکی با محوریت سیر  امروز در محل سالن کنفرانس مدیریت شهرستان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/ی

استفاده از محصولات پربازده و کم آب در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار