تخصیص اعتبار برای نصب کنتور‌های هوشمند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین صالح جهرمی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس بیان کرد: با نصب سالانه یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ کنتور نباید انتظار داشت که منابع آب و سفره‌های زیر زمینی در فارس ترمیم شود.

وی تصریح کرد: استان فارس معادل ۱۶ استان کشور چاه مجاز دارد که ۷۲ هزار حلقه چاه مجاز در این استان فعال بوده، که این رقم بسیار بالایی است و می‌تواند به منابع آب آسیب برساند که با تاکید وزارت نیرو همه چاه‌ها به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند.

صالح جهرمی با بیان اینکه کنتور هوشمند از جمله راهکار‌های کنترل مصرف است، افزود: بهره برداران آب استقبال زیادی از نصب کنتور نمی‌کنند، زیرا کنتور استفاده از آب را محدود می‌کند، که بهره برداران از کنتور‌های هوشمند استقبال نمی‌کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: قانون موجود اجازه کف شکنی به چاه‌های که خشک شده را داده، بنا بر این هر چاه مجازی که خشک شود می‌تواند مجوز کف شکنی بگیرد، اما در دشت‌هایی که بحرانی است و چاه‌ها خشک می‌شوند باید استفاده از آب محدودیت بیشتری داشته باشد و نصب کنتور می‌تواند این محدودیت‌ها را اعمال کند، تا دولت اعتبار ویژه‌ای را تخصیص داده و کنتور‌های هوشمند در کوتاه مدت نصب شود.

وی با بیان اینکه فقط از هشت شرکت اجازه تامین کنتور هوشمند را دارند، اضافه کرد: از بین ده‌ها شرکت فقط هشت شرکت تایید شده، که پارسال مقرر شد دولت هزینه کنتور را بپردازد، اما در استان فارس تنها ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دراین زمینه راختصاص یافت.

صالح جهرمی با اشاره به اینکه شرکت برنده مناقصه در استان فارس متعهد شده که یک هزار و ۵۰۰ کنتور را تامین کند، اظهار کرد: ۳۸ هزار حلقه چاه برقی در فارس فعال است، که در سال‌های گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ کنتور روی این چاه‌ها نصب شده، و ۲۸ هزار چاه دیگر وجود دارد که فاقد کنتور هستند و اگر با این روند تخصیص اعتبارات کنتور هوشمند نصب شود حدود ۳۰ سال طول می‌کشد که همه چاه‌ها در استان فارس مجهز به کنتور هوشمند شوند.
انتهای پیام/ت

اختصاص اعتبار برای نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها

برچسب ها: کم آبی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار