راه اندازی کارخانه تولید پتاس در استان سمنان

صیاد فرهادی مدیر عامل کارخانه گفت: کارخانه تولید کود سولفات پتاسیم (پتاس)دومین کارخانه استان سمنان است که برای تولید پتاس و بی نیاز کردن کشور از واردات کود راهبردی در بخش کشاورزی، راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ صیاد فرهادی مدیر عامل  کارخانه گفت : پس از تجربه موفق 10 ساله تولید این کود در قالب شرکت مروارید ارس باران ، در شهرک صنعتی ایوانکی ، ساخت واحد دوم با عنوان صنعت پتاس آسیا برای رساندن تولید 20 هزار تنی به 200 هزار تن در سال از سه سال پیش آغاز شده است.

وی افزود : مرحله اول این واحد که با جدید ترین تجهیزات روز دنیا ساخته شده است به ظرفیت 60 هزار تن و با جذب 100 نیروی کار جدید آماده بهره برداری است و به زودی با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود.

مدیر عامل کارخانه پتاس تصریح کرد:  تا دو سال آینده مرحله دوم و سوم این طرح برای قطع کامل وابستگی به خارج اجرای می شود و با رسیدن به ظرفیت 200 هزار تنی، 400 نفر به نیروی کار این مجموعه صنعتی افزوده خواهد شد.

فرهادی بابیان اینکه کل سرمایه گذاری این طرح بزرگ صنعتی  با 3 مرحله ساخت و تجهیز، 100 میلیارد تومان است ابراز داشت : کارخانه جدید در زمینی به وسعت هفت هکتار در حال اجراست که با اتمام طرح علاوه بر نیروی کار مستقیم، 900 نفر بطور غیر مستقیم در زیر مجموعه های این صنعت مشغول به کار می شوند.

انتهای پیام/ ز

تلاش برادران صنعتگر در بی نیازی ایران از واردات پتاس

برچسب ها: کارخانه ، وزرات صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار