مسئول هماهنگی ایثارگران وزارت کشور:

«سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان» عملیاتی شود

یاوند عباسی گفت: سند «سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان» ظرفیت مناسبی برای خدمت به ایثارگران و رزمندگان است و باید هرچه سریع تر عملیاتی شود.

«سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان» عملیاتی شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا یاوند عباسی مسئول هماهنگی ایثارگران وزارت کشور در مراسم تجلیل از آزادگان که امروز( یک شنبه) در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: در صحبت های امام خمینی (ره ) که گفته بودند «سلام من را به آزادگان برسانید» و یا بیان مقام معظم رهبری که «آزادگان آبروی نظام هستند»، جایگاه ایثارگران کاملا مشخص است.

وی با اشاره به موارد قانونی در خصوص اشتغال آزادگان و ایثارگران گفت: در زمینه اشتغال آزادگان ماده ۴۸ قانون الحاق ظرفیتی است که جهت استخدام و اشتغال ایثارگران به کار گرفته ‌می‌شود. در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، دو سهمیه ۲۵ درصدی و ۵ درصدی داریم که سهمیه ۵ درصد برای همسر، فرزندان و جانبازان زیر ۲۵ درصد و سهمیه ۲۵ درصدی نیز برای همسر، فرزندان و جانبازان آزادگان زیر یک سال اسارت و رزمندگان بالای ۶ ماه سابقه حضور در جبهه در نظر گرفته شده است.

یاوند عباسی ادامه داد: وزارت کشور در خصوص استخدام فرزندان ایثارگران می تواند براساس ماده ۴۸ قانون الحاق یک فرزند از ایثارگران را بدون آزمون جذب کند، اما مابقی فرزندان مانند افراد عادی باید در آزمون شرکت کنند که البته تمام اینها منوط به این است که سهمیه اشتغال به آن ها اختصاص داده شود.

مسئول هماهنگی ایثارگران وزارت کشور تصریح کرد: قانون برنامه ششم توسعه ظرفیت جدیدی پیش بینی کرده است. در  این قانون کلیه فرزندان جانبازان 70 درصد و فرزندان شهدایی که در انتظار کار هستند باید جذب شوند که البته تحقق این امر نیز منوط به اختصاص سهمیه است.

وی ادامه داد: در ارتباط با قانون دو امکان در دولت برای ایثارگران ایجاد شده است. ابتدا قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که از سال 79 تدوین آن آغاز شد که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب و به مجلس و دولت نیز ابلاغ شد و دیگری سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان است.

مسئول هماهنگی ایثارگران در وزارت کشور عنوان کرد: در گذشته هیچ قانونی برای خدمات رسانی به رزمندگان وجود نداشت که خوشبختانه در سال 94 «سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان» مصوب شد که این سند باید به سرعت عملیاتی شود؛ هر چند دیر است اما ظرفیت مناسبی برای خدمت به ایثارگران و رزمندگان  دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایثارگران ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهاب همدانی
۱۳:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
هنوز هم هیچ قانونی برای رزمندگان وجود ندارد . یک رتبه تحصیلی (فقط کاربرد اداری داشت ) دادند که آن را هم پس گرفتند .
آخرین اخبار