مسکو و پیونگ‌یانگ زمان سفر کیم جونگ اون به روسیه را بررسی می‌کنند

معاون رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد مسکو و پیونگ‌یانگ بهترین زمان برای سفر رهبر کره شمالی به مسکو را مورد بررسی قرار خواهند داد.

مسکو و پیونگ یانگ زمان سفر کیم به روسیه را بررسی خواهند کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوری یوشکوف، معاون رئیس جمهور روسیه به روزنامه ایزوستیا اعلام کرد مسکو و پیونگ یانگ گزینه‌های مختلفی را برای سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به روسیه در نظر خواهند گرفت.

او تاکید کرد با توجه به گزارش رسانه‌ها درباره برنامه زمانی دیدار سران کره شمالی و کره جنوبی، مسکو انتظار حضور سران هر دو کره را در مجمع اقتصادی شرق ندارد.

معاون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: دعوت از رهبر کره شمالی همچنان پابرجا است. دعوت از کیم بارها مورد تائید قرار گرفته است. ما در یک دستور کار رسمی به دنبال بررسی گزینه‌های مختلف برای سفر رهبر کره شمالی به مسکو خواهیم بود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پیشتر دعوتنامه‌ای را تقدیم کیم جونگ اون کرد. این دیدار احتمالا در زمان برگزاری مجمع اقتصادی شرق در ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت. بعدها در ماه ژوئن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دعوت از رهبر کره شمالی برای سفر به این کشور را مورد تائید قرار داد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز پیش از این یادآور شد سفر کیم به روسیه  هنوز از سوی کره شمالی تائید نشده است.

در معدود سفرهای خارجی رهبر کره شمالی، کیم در اوت سال 2011 و با یک قطار زرهی به روسیه سفر کرد و با دیمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت این کشور در جمهوری بوریاتیا، یکی از جمهوری‌های روسیه در سیبری مرکزی، دیدار کرد.

چهارمین مجمع اقتصادی شرق قرار است از 11 تا 13 سپتامبر در شهر ولادی‌وستوک در شرق دور روسیه برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار