یادداشت؛

فضای مجازی فرصتی برای تلنگر به مسئولان غفلت‌زده

فضای مجازی، گاهی زمینه تلنگر زدن به افرادی را فراهم می‌کند که در زرق و برق زندگی خود و کرسی مدیریتی‌شان از تحقق عدالت در جامعه غافل شده‌اند.

فضای مجازی فرصتی برای تلنگر به مسئولان غفلت زده

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرصت مغتنم فضای مجازی، گاهی زمینه تلنگر زدن به مسئولانی را فراهم می‌کند که در زرق و برق زندگی و کرسی مدیریتی‌شان  غرق شده و از تحقق عدالت و برابری در جامعه غافل شده‌اند.

طی روزهای اخیر دو کمپین فرزندت کجاست و پدرت کجاست در صفحات مختلف فضای مجازی، توسط کاربران به راه افتاده و پاسخ های متفاوتی را از طرف مسئولانی که به کمپین‌های فوق پیوسته‌اند، به دنبال داشته است.

برخی از فرزندان مسئولانی که پست‌ها و رده‌های مختلف مسئولیتی را بر عهده دارند، با انتشار تصاویری از نحوه زندگی خود در صفحات فضای مجازی علاوه بر فخرفروشی به سایر افراد جامعه در سطوح مختلف، به ترویج اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی اقدام می‌کنند.

در شرایط فعلی که اغلب جوانان نخبه و تحصیلکرده بیکار هستند، کاربران فضای مجازی با کمپین فرزندت کجاست از مسئولان خواهان توضیح در خصوص جایگاه شغلی فرزندشان شدند و هر یک از مسئولان نیز پاسخ‌های متفاوتی را ارائه کردند.

یکی گفت فرزندش چوپان است و صاحب یکی از بزرگترین گاوداری های کشور از آب درآمد و دیگری از بیکاری فرزند خویش نام برد و در نهایت نام فرزند وی نیز در لیست دریافت‌کنندگان طرح ترافیک به چشم خورد و به ترتیب در خصوص فرزندان سایر مسئولان هم مواردی با شرایط مشابه وجود داشت.

فضای مجازی فرصتی برای تلنگر به مسئولان غفلت زده

پاسخ مسئولان به مردم در کمپین فرزندت کجاست نیز نارضایتی اغلب کاربران فضای مجازی و حتی مردمی را در پی داشت که از دور اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کردند.

در کمپین پدرت کجاست نیز موجی از دلتنگی از فرزندان شهدا و گله‌مندی آن‌ها از شرایط فعلی کشور به راه افتاد و بسیاری از فرزندان شهدای دفاع مقدس در صفحه مجازی خود از این موضوع نوشتند و کاربران نیز واکنش‌های متفاوتی را از خود بروز دادند.

به راستی جای خالی پدر با کدامین زرق و برق دنیای امروز پر شدنی است و نبود نوازش‌های پدرانه را کدامین دست توانایی پر می‌کند و یارای جبران آن را دارد؟ هنوز داغ پرواز ملکوتی پدران آسمانی دفاع مقدس تازه است و زخم عمیق شهادت مدافعان حرم از بغض‌های کودکان قد و نیم قد این شهدا قابل مشاهده است.

هق‌هق گریه و شانه‌های لرزان فرزندان شهدای مدافع حرم را چه کسی می‌تواند مرهمی از جنس آرامش بگذارد جز همان پدری که برای ماندگاری انقلاب اسلامی قدم در میدان معرکه جنگ نهاد و آسمانی شد.

فضای مجازی فرصتی برای تلنگر به مسئولان غفلت زده

راه‌اندازی و ایجاد چنین کمپین‌هایی تلنگری لازم و به هنگام برای آن دسته از مسئولانی است که اهداف اولیه شکل‌گیری انقلاب اسلامی را گاهی فراموش می‌کنند و با غرق شدن در تجملات زندگی پر زرق و برقی که برای خود فراهم کرده‌اند و روز به روز از این اهداف فاصله می‌گیرند و از مردم هم دور و دورتر می‌شوند.

فعالیت کمپین‌هایی چون فرزندت کجاست و پدرت کجاست در فضای مجازی، شاید هم کمی مسئولان نظام را در رودربایستی قرار دهد تا در لابه‌لای دل نگرانی و دغدغه‌ای که برای فراهم کردن زندگی بی‌دغدغه برای آقازاده‌های خود دارند، کمی هم به فکر سایر جوانان تحصیکرده و بیکار جامعه باشند.

بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای، فضای مجازی یک کارزار فکری و سودمند است و همه کاربران باید از این فرصت برای حضوری خلاقانه و تأثیرگذار در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی بهره‌مند شده و مجال تبدیل این فرصت به یک تهدید را ایجاد نکنند.

یادداشت از: فرزانه فراهانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام
خسته نباشید
عیدتان مبارک
به نکات خوبی توی گزارش اشاره کردید.کاش مسئولان به خودشون بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
آخرشم که هیچ مسؤلی جواب درست نداد
همشون گفتن بچه هامون بیکارند
ولی اینطوری اعتماد مردم به خودشون را از بین بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
دقیقا همینطوره بیشتر مسؤلان کشور هم تو فضای مجازی حضور دارند
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
کارشناسی ارشد دارم و بیکار و بی پول و ناامید
عمرم همینجوری داره می گذره
ناامیدی بد دردی است
از عاملانش نمی گذرم
آخرین اخبار