۱۴۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در سیستان و بلوچستان توزیع شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و ۷۸ دستگاه تنور گازی به طور رایگان از ابتدای امسال تاکنون میان روستاییان این استان توزیع شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالباسط پاکزاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این اقدام با هدف کمک به معیشت ساکنان حاشیه اراضی ملی، جایگزینی سوخت‌های فسیلی، استفاده از انرژی خورشیدی رایگان، حفظ محیط زیست و محرومیت زدایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: از آنجایی که آب مخزن آبگرمکن‌های خورشیدی از راه جذب خورشید و تابش نور بر صفحه‌های جاذب گرم می‌شود استفاده از این منبع انرژی پاک و تجدید شونده مزایای خوبی همچون نیاز نداشتن به سوخت فسیلی و چوب را به همراه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی و مسائل مربوط به منابع طبیعی مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

پاکزاد با قدردانی از همیاران طبیعت گفت: از سال ۸۹ تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ نفر همیار طبیعت با این نهاد در سیستان و بلوچستان همکاری داشتند.

انتهای پیام/گ

توزیع آبگرمکن خورشیدی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار