مدیریت شهری نیاز به پشتوانه قضایی دارد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : مدیریت شهری نیاز به پشتوانه قضایی دارد و اگر حمایت قضائی به خصوص در بخش اجرائیات نباشد قطعاً کار به خوبی پیش نخواهد رفت.

مدیریت شهری نیاز به پشتوانه قضایی داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست مسئولان قضایی استان با اعضا شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری کرمان گفت :حمایت قضائی از مدیریت شهری در حوزه های مختلف ضرورت دارد و این حمایت در گذشته صورت گرفته و در آینده هم با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی افزود: شهرداری موظف است ضمن رعایت حقوق شهروندی سازوکارهای قانونی و ظرفیت های قانونی را ، فعال و تاثیر گذار عمل کند و سبب رضایت مردم شود.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان گفت: انتظار داریم مدیربت شهری به این مهم توجه داشته و مردم هم همکاری لازم را با مجموعه مدیران شهرهای استان مخصوصاً شهر کرمان برای توسعه و عمران بعمل آورند و موانع را بردارند ودستگاه قضائی نیز اراده جدی دارد که تعاملی قانون مند با دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی از جمله شهرداری برقرار سازد و در تسهیل روند امورات شهری گام های جدی را بردارد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود : متاسفانه برخی ها نگاهشان به کمیسیون ماده 100 به عنوان منبع درآمد برای شهرداری است در صورتیکه قانون گذار این ماده را ضمانتی اجرایی برای شهرسازی، رعایت اصول فنی و مسائل بهداشتی دانسته است ودیدگاهش این نبوده که هر وقت شهرداری با مشکل مادی مواجه شد به کمیسیون ماده 100 متوسل بشود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه کارکرد کمیسیون ماده 100، رعایت اصول شهرسازی، مدیریت شهری وکاربری های دقیق است، افزود: نبود آیین و شیوه دادرسی مشخص در کمیسیون ماده 100 باعث ایجاد ابهاماتی شده است که اگر یک آیین نامه مشخص و منسجم کشوری تدوین شود، این ابهامات رفع می شود.

موحد در پایان گفت: اگر تخلفات مخل حقوق عمومی شود و اختلال جدی و عمده ، منافع عمومی را تهدید کند دستگاه قضائی به عنوان مدافع حقوق عمومی ورود پیدا می کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار