دور دنیا با نوآوران؛

از پیام رسانی به شیوه‌ای نوین تا تشخیص آزمایش‌های هسته‌ای با هوش مصنوعی

گروهی از محققان موفق به ساخت برچسب‌هایی شده اند که پیام‌های اینترنتی را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار   حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

صندلی هوشمند متناسب با وضعیت بدنی کاربر طراحی شد

به تازگی گروهی از محققان موفق به طراحی صندلی شده‌اند که به صورت هوشمند و متناسب با وضعیت بدن افراد تغییر می‌کند؛ این صندلی مشابه فرم بدن کاربران ساخته شده است و از دردهای ستون فقرات، گردن و شانه جلوگیری می‌کند همچنین سبب گردش خون مناسب در بدن هم می‌شود.

از جمله دیگر مزیت‌های این صندلی می‌توان به تنظیم هوشمند آن اشاره کرد همچنین روی این صندلی سنسورهایی قرار دارد که وضعیت بدن کاربر را آنالیز کرده و هشدارهای لازم را به او می‌دهد.

از برچسب‌های پیام رسان تا ربات‌های کاشف فعالین هسته‌ای

ربات‌های که کاشف فعالیت‌های هسته‌ای می‌شوند

محققان به کمک هوش مصنوعی توانسته‌اند محاسبه دقیق و فوق پیشرفته‌ای داشته باشند که بر اساس آن فعالیت و آزمایش هسته‌ای مشکوک مورد شناسایی قرار می‌گیرند؛ یعنی به کمک این هوش مصنوعی می‌توان مشخص کرد که کدام یک از کشورها در حال انجام فعالیت هسته‌ای هستند.

نحوه کار این هوش مصنوعی به گونه ای است که  با بررسی دقیق تصاویر ماهواره‌ای و ردیابی موقعیت آنها به کمک اینترنت آزمایش‌های هسته‌ای انجام شده توسط سایر کشورها را  شناسایی می‌کند.

از برچسب‌های پیام رسان تا ربات‌های کاشف فعالین هسته‌ای

طراحی برچسب‌هایی ویژه برای ارسال پیام

محققان برچسب‌هایی را ابداع کرده‌اند که سیگنال وای‌فای را دریافت کرده و هوشمند می‌شود؛‌ این برچسب‌های الکترونیکی بدون داشتن باتری می‌توانند سیگنال‌های رادیویی را دریافت کنند و پیام‌های مختلف را برای رایانه شخصی  یا تلفن همراه ارسال کنند.

از برچسب‌های پیام رسان تا ربات‌های کاشف فعالین هسته‌ای

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار