بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نباید در یک تیتر خلاصه شود

مدیرکل صدا و سیمای گیلان در دیدار با مدیران روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه گفت: بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نباید در یک تیتر خلاصه شود.

بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نباید در یک تیتر خلاصه شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسن ظهیری مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان امروز در نشست با اصحاب رسانه‌ها و مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات گیلان گفت: بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نباید در یک تیتر خلاصه شود.

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی شعار افتخار به گذشته، امید به آینده باید به درستی و هنرمندانه برای مخاطبان تدوین و تبیین شود افزود: بیان دستاورد‌های نظام نباید فقط به دهه فجر منحصر شود بلکه باید در طول سال در ۳ بخش تبینی، تشریحی و تهییجی برای مردم گفته شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان تبیین و بازخوانی دستاورد‌های انقلاب اسلامی و مقایسه آن با قبل از انقلاب با استناد به تاریخ را ضروری دانست و گفت: امروزه برخی از شبکه‌های معاند هم برخلاف میل باطنی خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی را کتمان نکرده و از آن به نیکی یاد می‌کنند.

حسن ظهیری با بیان اینکه در جنگ نرم رسانه‌ای که امروزه دشمنان نظام طراحی کردند سعی می‌شود با بزرگنمایی خدمات دوره پهلوی و ناکارآمدی انقلاب اسلامی در بین مردم یاس و ناامیدی ایجاد کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان تصریح کرد: وضعیت کنونی انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دفاعی، ورزشی و زیر ساختی باید با قیاس درست و قابل فهم برای مخاطبان تبیین و تشریح شود.

حسن ظهیری به هجمه‌های رسانه‌ای و فرهنگی دشمنان علیه کشور‌ها به ویژه ایران اشاره کرد و افزود: استکبارجهانی با زیاده خواهی قصد دارد استقلال را از کشور‌ها گرفته و خود به عنوان قدرت برتر در دنیا حاضر باشد.

وی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را توجه به ارزش‌های دینی و انسانی دانست و گفت: اگر چه چالش‌های اقتصادی و مدیریتی در برخی از دستگاه‌ها وجود دارد و رسانه‌های بیگانه در تلاشند تا مردم را نسبت به عملکرد مسوولان دلسرد کنند، اما رسانه‌های استانی باید در آثار تولیدی شان با قیاس خدمات و بیان واقعیت‌ها امید و نشاط را در جامعه ایجاد کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان گیلان افزایش سواد رسانه‌ای مردم را مهم دانست وافزود: گروه‌های مرجع مردم نسبت به اول انقلاب دستخوش تغییرات شده است بطوریکه با تولد فضای مجازی و تعدد شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای و همچنین نشر اخبار و اطلاعات درست و یا کذب گروه‌های مرجع مردم به سلبریتی‌ها تغییر کرده است که رسانه‌ها می‌بایست در تنویر افکار عمومی در این خصوص بیشتر تلاش کنند.

حسن ظهیری با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما برای تبیین دستاورد انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی ۴۰ سالگی انقلاب، تولید مستند داستانی استانداران گیلان بعد از انقلاب، برنامه ۲۶ قسمتی چلگی، برنامه چهلستون با محوریت معرفی مساجد گیلان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، تهیه مستند شهدای مدافع حرم، تولید برنامه پیشگامان انقلاب با رویکرد معرفی شخصیت‌های سیاسی و علمی گیلان، بیان عملکرد دستگاه‌های دولتی، معرفی مشاهیر گیلان، تولید برنامه ترکیبی ۸ دی، معرفی کارآفرینان، تولید نمایش شهدای ترور و تولید گزارش‌های مستند خبری از مهم‌ترین برنامه‌های صدا - سیما و خبر برای تبیین دستاورد‌های ۴۰ سالگی انقلاب است.

در ادامه این نشست هریک از مدیران روابط عمومی‌های ادارات و سازمان‌ها گیلان و صاحبان رسانه دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت پیام محتوای برنامه‌های تولیدی صدا و سیما، تبیین نقش روستاییان در شکل گیری انقلاب اسلامی، نقش ائمه جمعه و جماعات در بیان دستاورد‌های نظام، بهره گیری از تصاویر آرشیوی در تنویر افکار عمومی، تولید برنامه‌های مردم محور خارج از استودیو، دعوت از اساتید و صاحب نظران رسانه برای افزایش سواد رسانه‌ای مردم و تولید برنامه‌هایی با حضور جوانان بیان کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

گرامیداشت هرچه بیشتر پیروزی ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در گیلان

برچسب ها: مطبوعات ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.