برگزاری اختتامیه طرح تابستانی نشاط معنوی در کرمانشاه

مراسم اختتامیه طرح تابستانی نشاط معنوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حجت‌الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : طرح تابستانی نشاط معنوی از 16 تیر در 12 بقعه و با شرکت بیش از 2500 نوجوان و جوان سطح استان برگزار شد.

وی ادامه داد: 91 مربی داخل استان و 12 مبلغ اعزامی از قم اجرای این طرح را برعهده داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان با بیان اینکه کلاس های این طرح تحت 26 عنوان برگزار شد، گفت: خوشبختانه شاهد استقبال خوب جوانان و نوجوانان از این طرح بودیم.

وی با تاکید براینکه این طرح طرحی کاملا اسلامی، اما مظلوم در استان بود، تصریح کرد: دیدگاهی که در حال حاضر نسبت به اوقات فراغت و تعطیلات تابستانی نوجوانان و جوانان وجود دارد، دیدگاه کاملا غلطی است، چرا که تنها به دنبال سرگرم کردن این جامعه هدف هستند و برنامه ریزی هایی نیز که در این رابطه انجام می گیرد، هدفمند نیست.

توسلی با اشاره به ترویج این دیدگاه در جامعه که "دین تنها گریه و زاری است و نه شادی"، گفت: باتوجه به اینکه نشاط را برای مردم بد تعریف کرده اند، می بینیم که فعالیت هایی که برای شاد کردن مردم باید انجام گیرد، گسترده نیست.

وی بابیان اینکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه های جنگ شادی را همزمان با اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی در سطح محلات استان برگزار کرد، افزود: اوقاف فرغت و برنامه های فراغتی تنها برای نوجوانان و جوانان نیست، بلکه معتقدیم این برنامه ها را باید برای خانواده ها نیز برگزار کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اضافه کرد: در شب هایی که برخی از پارک های بزرگ سطح شهر مملو از خانوده ها می شود، می توانیم با اجرای جنگ های شادی متنوع از بروز برخی از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی تاکیدکرد: وقتی برنامه ای برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نداشته باشیم، آسیب های اجتماعی آنها را زمین گیر می کند و این همان چیزی است که دشمن می خواهد.

توسلی متذکرشد: برای پرکردن اوقات فراغت جوانان این دستگاه های فرهنگی هستند که باید به میان مردم و جوانان بروند، موضوعی که درحال حاضر اتفاق نمی افتد.

وی عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برنامه های طرح نشاط معنوی را به همراه جنگ های شادی در طول سال و به مناسبت های مختلف برگزار خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

طرح تابستانی نشاط معنوی برگزار شد

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، بقعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.