فعالیت 49 اکیپ بر ذبح دام در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از فعالیت 49 اکیپ ثابت و سیار بر ذبح دام دراین استان خبر داد.

فعالیت 49 اکیپ برذبح دام در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر محمودرضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان بیان کرد: در روز عید قربان نظارت‌های دامپزشکی فعال ترخواهد بود،اظهارداشت: در روز عید قربان 38 دکتر دامپزشک و بازرس بهداشتی و تعدادی از ناظران شرعی در محل‌های تعیین شده ذبح دام حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی با دارالایتام، کمیته امداد امام خمینی(ره) و کشتارگاه‌های استان صورت گرفته و خدمات بازرسی و بهداشتی در کشتارگاه‌ها رایگان است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان افزود: شهروندان اگر در منازل اقدام به ذبح دام می‌کنند می‌توانند با شماره 1512 تماس گرفته تا از خدمات دامپزشکی از جمله بازرسی قبل و بعد از کشتار و ضبط مواد غیرقابل مصرف توسط نیروهای دامپزشکی بهره‌مند شوند.

رسولی ادامه داد: تماس با دام و ذبح آن می‌تواند بالقوه خطرناک باشد چرا که بیماری‌هایی از جمله تب کریمه-کنگو از طریق ترشحات دام سرایت می‌کند اما اگر ذبح در کشتارگاه صورت بگیرد لاشه دام فرآیند پیش‌سرد را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری شهرداری اماکنی برای عرضه بهداشتی دام درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: در روز عید قربان در تمامی مراکز دکتر دامپزشک مستقر خواهد بود و نظارت‌های ویژه‌ای برای فردا خواهیم داشت.

انتهای پیام/ب

49 اکیپ برذبح دام در همدان نظارت دارند

 

 

برچسب ها: دامپزشکی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.