وزیربهداشت در مراسم روز پزشک:

بزرگترین اشتباهم در طرح تحول سلامت اعتماد به سیاسیون بود/نمی دانم جامعه پزشکی چه هیزم تری فروخته است؟/ هیئت وزیران پیشنهاد تعرفه‌ای ما را قبول نکرد

لباس پزشکی را با هیچ مسئولیتی عوض نمی‌کنم/ ما با سازمان نظام پزشکی در اکثر مواقع هیچ اختلاف نظری نداریمهاشمی گفت: در اجرای طرح تحول متاسفانه اشکال بزرگ کارم این بود که اعتماد کردم و طرح را پیشنهاد دادم، من قبلاً در میان سیاسیون نبوده‌ام آنها گفتند برو و ما پشتت هستیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیربهداشت در مراسم روز پزشک که در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزرا شد، اظهار کرد: روز عید قربان روز امتحان الهی حضرت ابراهیم، اسماعیل و مادرش است وهمه ما از لحظه‌ای که از خواب بیدار می شویم و تا زمانی که بر بالین بخوابیم با آزمون‌های مختلفی مواجه هستیم و ما امیدواریم که از همه امتحانات سربلند بیرون بیاییم.

وی ادامه داد: سربلندی غیر از نیک اندیشی، درست کاری و گفتار نیک نیست و این موضوع جزء آموزه‌های دین ما محسوب می‌شود ، دین ما در بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه می‌شود و آموزه‌های دینی پر از رحمانیت و رئوفی بوده و در برخی از جاها به موضوع جباریت اشاره شده است که ما متاسفانه موضوع جبار بودن را بیشتر به آن توجه می‌کنیم.

هاشمی گفت: من به لباس پزشکی افتخار می کنم و آن را با هیچ مسئولیتی عوض نمی کنم، ابوعلی سینا طی 57 سال با امکانات دوران زندگی‌اش توانسته 450 کتاب را بنویسد و من معتقدم امید مردم در درمان بیماری ها پس از خداوند متعال به پزشکان است و این روز را مردم به پزشک معالج خود تبریک می‌گویند، امروز روز شادی است و نباید ناله و غم‌ها را مطرح کنیم البته مشکلاتی هم داریم هستیم و در جلسه امروز موضوعاتی مطرح شد که جا دارد در این زمینه صحبت کنم.

وی گفت: واقعیت این است که در شرایط اجتماعی و اقتصادی یکی از کارهایی که ما در جامعه پزشکی انجام دهیم این است که طوری در بین مردم رفتار کنیم که مردم به دور ما جمع شوند نه اینکه ما مردم را به دور خود جمع کنیم.

هاشمی ادامه داد: فرهنگ تشکر در جامعه ضعیف  است و ما بیشتر عیب‌ها را به یکدیگر بازگو می‌کنیم و امروزه حتی مردم و پزشکان کور خود بوده و بینای دیگران هستند و حتی بین خودمان که گروهی روشنفکر و فرهیخته محسوب می شویم،  بیشتر ناله می کنیم و عیب های یکدیگر را می‌بینیم.

مردم قدرشناسان پزشکان هستند

هاشمی با بیان اینکه بر خلاف اکثر مسئولان، مردم قدرشناس مانند روز جانباز و معلم از پزشک معالج خود قدردانی و تشکر می‌کنند، بیان کرد: وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه‌ها و طرح پزشکان هیچ گونه اختلاف نظری ندارد و سازمان نظام پزشکی به نظرم یکی از دموکرات ترین سازمان‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ در دهه های گذشته از تریبون های مختلف و از سوی بالاترین مقامات و رده های کشور، شاهد افزایش ناشکری، اتهام، مطالبه گری و تکرار اتهامات و دروغ علیه جامعه پزشکی بوده ایم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در جلساتی که با حضور رهبر معظم انقلاب و سایر اقشار برگزار شده است نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند مردم قدرشناس هستند و پزشکان بعد از معلمین بالاترین رتبه اعتماد عمومی را دارند و این در حالی است که نهایت بی‌اعتمادی تبلیغ می‌شود.

با نظام پزشکی اختلافی نداریم

وزیر بهداشت با بیان به اینکه بیشترین مطالبات از سوی پزشکان انجام می‌شود، افزود: طی 6 سال گذشته برخلاف دوره‌های قبل در کنار سازمان نظام پزشکی در مواردی نادر اختلاف عقیده داشتیم و وزارت بهداشت درباره مسئله تعرفه‌ها نظر یکسانی با این سازمان در شورای عالی بیمه ارائه داده‌ایم و هماهنگی کافی بین ما وجود دارد و تعامل خوبی با یکدیگر در انجام طرح تحول نظام سلامت و طرح پزشکان داشته‌ایم و از این بابت من تشکر می‌کنم.

هاشمی گفت: علی‌رغم همه خدمات انجام شده افراد ناآگاه بنا داشتند سازمان نظام پزشکی را به دوره قبل برگردانند که هیچ مسئولی حاضر نبود در این سازمان حضور پیدا کند و  در دوره قبل که کسی که حاضر نبود در سازمان نظام پزشکی حاضر شود اتفاقات تلخی افتاد.

طرح دانشجویان پزشکی را ظالمانه می‌دانیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما تعرفه‌های پزشکی را به این شکل قبول نداریم و طرح دانشجویان پزشکی را ظالمانه می‌دانیم، افزود: در خصوص تعرفه‌ها و طرح دانشجویان پزشکی مجلس برای هر دو تصمیم‌گیری و آن طرح‌ها را به تصویب رسانده است و ما با اینکه مرتب داد می‌زدیم ولی متهم به تقلب شدیم.

هاشمی گفت: طرح پزشکان زمانی ارزشمند می‌شود که با آموزش ادغام شود، آموزش پزشکی بیشتر به دلیل ارتقای آموزش و ارتباط بیشتر دانشجویان با بیماران در وزارت بهداری ادغام شده بود و در این راستا بیمارستان آموزشی به مراکز درمانی تبدیل شدند و بعد از انقلاب در تهران فقط یک بیمارستان دولتی افتتاح شده است.

آموزش با طرح پزشکی ادغام شود

وی ادامه داد: من علاقه‌مند هستم که آموزش با طرح پزشکی ادغام شود تا این مسئله کیفیت آموزشی را زیاد کند اما متاسفانه افرادی که خود پزشک هستند سردسته مخالفان این کار در مجلس بودند و  نماینده‌های مجلس با موکلان در این راستا همکاری می‌کردند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در خصوص تعرفه‌ها هیئت وزیران و سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته افزایش  5 درصدی تعرفه را قبول نکردند و به دلیل آنکه خریدار اصلی دولت است قصد داشتند تعرفه ها افزایش پیدا نکند.

هاشمی افزود: هنگامی که بیمه سلامت و تأمین اجتماعی از محدودیت مالی برخودار هستند فشار به ارائه‌دهندگان خدمت وارد می‌شود،  نظام ما پوپولیستی است و فریادهایی که بلند می‌شود به جایی نمی‌رسد اما به هر حال همه انتظار دارند که مردم بهترین خدمات را با حق بیمه کم دریافت کنند، ما باید درآمد مردم را زیاد کنیم تا با دریافت 7 درصد از حقوقشان بتوانیم مشکلات مالی بیمه‌ها را برطرف کنیم.

برای قیمت یک آزمایش باید به هیئت وزیران نامه ببریم

وزیر بهداشت ادامه داد: همه صنف‌ها خود برای انجام اموراتشان تصمیم گیری می‌کنند ولی برای آزمایش ادرار و تعیین تعرفه آن باید نامه به هیئت وزیران ببریم و آن را مطرح کنیم، من نمی‌دانم جامعه پزشکی چه هیزم تری فروخته است؟ وزیر صنعت مشکلی ندارد و می‌گوید ارز 4200 تومانی دهید که البته نظارتی هم بر آن نیست برای وکلا نظام مهندسی و حوزه کارگری نیز همین است ولی برخی تجهیزات پزشکی با قیمت ارز 11 هزار تومانی تامین می‌شود و ما اختیاری از خود در خصوص تصمیم‌گیری‌های مختلف در جامعه پزشکی نداریم ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین قیمت خودرو با سازمان حمایت از مصرف‌کننده و دیگر نهادهای ذی‌ربط خود جلسه برگزار می‌کند و سپس تصمیم نهایی را خود اجرا می‌کند.

اگر تعرفه‌ها ثابت بماند بخش خصوصی نابود می‌شود

هاشمی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در این مراسم از جانب برخی از پیشکسوتان در حوزه پزشکی گفت:‌ من از سال 61 که دنبال درس و تحصیل رفتم تا قبل از وزارتم کاره‌ای نبودم شماها حرف بزنید و مشکلات را مطرح کنید. دستگاه آنژیوگرافی 9 میلیارد تومانی 24 میلیارد تومان شده و اگر تعرفه‌ها را ثابت بماند معلوم است که بخش خصوصی نابود می‌شود.

وی گفت: در چنین شرایطی من هم سوخت، گوشت وبرق گران می‌خرم،  وزارت بهداشت در حدود 110 هزار نفر پرسنل دارد که دولت حقوقشان را نمی‌دهد و مطالبات بیمه‌ها نیز در حدود 1 سال عقب افتاده است و با این همه مسائل یک جوان فعال در مناطق محروم بدون هیچ کارانه‌ای با حقوق ماهیانه 2 میلیون و 100 هزار تومان به مردم خدمت می‌کنند.

در طرح تحول سلامت سیاسیون گفتند برو ما پشتت هستیم

هاشمی با اشاره به اینکه در شهر سراب در حال حاضر 20 متخصص به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهند، افزود: در اجرای طرح تحول متاسفانه اشکال بزرگ کارم این بود که اعتماد کردم و طرح را پیشنهاد دادم، من قبلاً در میان سیاسیون نبوده‌ام آنها گفتند برو و ما پشتت هستیم اول اجرای طرح مشکلی نداشتیم و تنها فکر کردند این طرح یکسال است حالا همه شما در نظام پزشکی و انجمن‌های مختلف مشکلات‌تان را بیان کنید و تنها بیان این مسائل از جانب من نباشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سال اول اجرای طرح تحول نظام سلامت به خوبی پیش رفت، افزود: مشکلات زیادی در انجام طرح تحول ایجاد شده است به طوری که سرمایه‌گذاران نیز دچار مسائل گوناگونی شده‌اند.

در قیمت دلار منطقی عمل می کردیم این اتفاقات نمی افتاد

وی با بیان اینکه اگر در زمینه دلار و سوخت به صورت منطقی عمل می‌کردیم، چه در این دولت و چه در دولت کنونی این اتفاقات رخ نمی‌داد، گفت: هزینه تمام‌شده خدمت و سود منطقی که نباشد خدمت با تقلب و فساد همراه خواهد شد و بعد یقه من را در مجلس می‌گیرند که چرا پزشکان زیرمیزی می‌گیرند آیا شما پیشگیری را مقدم بر درمان دانسته‌اید؟! مسلم است باید پاسخ داد که چگونه این بخش می‌توانند خود را اداره کنند.

هاشمی گفت: با وضعیت مالی حاضر بیمارستان‌ها و پزشکان چطور می‌توانند زندگی خود را اداره کنند، سازمان نظام پزشکی یکی از دموکرات‌ترین نهادها است و فقط در خصوص تایید صلاحیت‌ها دخالت‌هایی انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمانی که من آمدم 7 دانشکده طب بیشتر نداشتیم،  در طول 7 سال یک دانشکده مجوز تاسیس نگرفته است و امروزه 60 درصد از قبول‌شدگان سهمیه‌ ای هستند و رتبه یک در کنار رتبه 3 هزار می‌نشیند و در این حین عده‌ای کنکور را دور می زنند و در کشورهای درجه 4،‌5 یا 10 چند سال درس می خوانند و سپس به جامعه پزشکی ما اضافه می‌شوند.

واکنش وزیر بهداشت به اتفاق فیضیه

وزیر بهداشت خطاب به پیشکسوتان حوزه پزشکی در این مراسم گفت: جامعه امروز ترکیب، علایق و سلایق آن با دوره‌های شما که وارد حرفه پزشکی شدید متفاوت شده است باید مراقبت کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

هاشمی در ادامه گفت: باید مراقبت کنیم و اگر نکنیم نابود می‌شویم؛ البته  حوزه هم باید همین کار را بکند، افتضاحی که چند روز پیش در فیضیه رخ داد را دیدید؟!‌ا گر حوزه برخورد نکند آنها بدتر از ما خواهند شد، کما اینکه این موضوع برای وکلا، قضات و نظام مهندسی نیز وجود دارد و قضات هم بدنام‌تر از ما خواهند شد کما اینکه شده‌اند.

وی تصریح کرد: شرایط کشور طی ماه‌های آینده خیلی ویژه خواهد شد ولی تردیدی ندارم که جامعه پزشکی غرور‌آفرین و موفق عمل خواهد کرد چرا که پزشکان نزدیک‌ترین گروه به مردم بوده و آنها طبق قسم‌شان به آنها وفادار هستند مردم نیز این لباس مقدس را می‌شناسند و به پزشکان اعتماد دارند.

وزیر بهداشت عنوان کرد:‌ نمی‌گویم که روزهای سخت زودگذر است ولی همه این ایام می‌گذرند و ما به نوعی باید همچون مرحوم انتظامی باشیم که گفته بود باید طوری زندگی کنم که بعد از 80 سال در هیچ  موضوعی پشیمان نشوم.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر الان با بیل جلوی برخی از افراد گرفته نشود در آینده با فیل نمی‌توانیم جلوی این گونه افراد را بگیریم و علی‌رغم تعداد کم آن‌ها ولی حیثیت جامعه پزشکی لکه‌دار می‌شود زیرا آن‌ها دارند از اعتبار دیگران استفاده می‌کنند.

هاشمی اضافه کرد: من تردیدی نداریم که جامعه پزشکی در این شرایط فعلی کشور از همه امتحانات سربلند بیرون بیاید زیرا این جامعه نزدیک‌ترین گروه به مردم و به قسم خود پایدار هستند و مشکلات مردم را درک می‌کنند.

وی گفت: مردم  قدرشناس زحمات جامعه پزشکی هستند و به این افراد اعتماد کامل دارند و به نظرم این ایام نیز گذرا است و ما باید به قول لوئی پاستور طوری رفتار کنیم تا پشیمان نشویم، تا ما به این احساس در زندگی برسیم که سهم کوچکی در اعتلای بشریت داریم.

وزیر بهداشت یادآوری کرد: آن چیز که ارزش برای انسان به ارمغان می‌آورد خدمت بی منت به خلق است و من افتخار می‌کنم که لباس پزشکی بر تن کرده و لباس پزشکی را با هیچ مسئولیتی عوض نمی‌کنم.

انتهای پیام /

برچسب ها: وزیر بهداشت ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۱:۴۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
با سلام. آقای وزیر لطفا به گروه بهداشت (بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و بهداشت عمومی ) توجه هم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
درحدود سال 79به علت افتادگی پلک چشم توسط متخصص جراحی شدم که منجربه کوری چشم گردید و سازمان نظام پزشکی به شکایتم اهمیت نداد و اکنون متخصص مزبور سمت ریاست جراحی اعصاب را دریافت نموده است!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
درحدود سال 79به علت افتادگی پلک چشم توسط متخصص جراحی شدم که منجربه کوری چشم گردید و سازمان نظام پزشکی به شکایتم اهمیت نداد و اکنون متخصص مزبور سمت ریاست جراحی اعصاب را دریافت نموده است!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
وزارتخونه ای که تفاوت سطح صد ها برابری در دریافتی کارکناش وجود داشته باشه و جنابعالی بیشتر به اون دامن زده باشی با درست کردن چیزی به نام حق مدیریت و... انتطار بیش از این ازش نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
بهترین وضعیت برای جامعه پزشکی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
پزشکا چقدردیگه بایدحقوق بگیرن تا راضی بشن...الان امریکاپزشک کم داره..ازبس قوانین سختی برای یک پزشک هست..درامدشونم ازشماهاخیلی کمتره.‌بی زحمت برین اونجا خدمت کنین...ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
امیدوارم این مشکلات بر طرف شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
واقعا که خجالت آوره
طرح تحول درآمد وزارت بهداشت. طرح چند برابرکردن هزینه درمان مردم. طرح اختلاف فوق العاده بالا حقوق کارکنان این وزارتخانه از ما بهتران با سایر کارکنان دولت.
آقای وزیر از طرف خودتون حرف بزنید واز پزشکان تشکر کنید نه از طرف مردمی که حقوق 1روزشون 1 ویزیت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
جامعه دامپزشکی
۲۳:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
جناب وزیر
پرسنل دامپزشکی با صدها بیماری مشترک دست وپنجه نرم میکنند اما نصف یک پرسنل خدماتی بیمارستان که تازه شروع بکار کرده حقوق نمیگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
بالا بردن هزینه درمان برای مردم وبیمه .بالا بردن حقوق ودریافتی متخصصین ورشکستگی بیمارستانه وبیمه ها تمام خدمت ایشان وگر نه اگه پزشک خانواده را اجرا می کردند هم برای مردم وهم دولت وسازمانهای بیمه خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
جناب هاشمی دوستت داریم لاکن بعرض میرسانیم الان یک متخصص وفوقش بعدازظهرها تاساعت12 شب حدودا50 بیمارویزیت50000 هزارتومانی میکنندیعنی شب2/500/000 هزارتومان وبااحتساب کارانه اش بالای1/000/000/000 میلیارد درآمددارند نوش جانشان اماچگونه میفرمایید مشکل دارند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
بایک حساب سرانگشتی (به قول برنامه پایش)اگه فقط پزشکان متخصص ودندان مالیات خودشان را درست بدهند(۶۸۰۰میلیارد)چه تحولی درجامعه رخ میده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
وقتی برخی پزشکان محترم به جای استفاده از دستگاه کارت خوان و روشهای قابل حسابرسی از روش زیر میزی استفاده می کنند...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
والا ما و همه مردم ایران که به غیر از بهترین زندگی و ماشین و خانه و امکانات زندگی چیز دیگری از پزشکان نمی بینند
مردم دلشان از این دستمزد ها و تعرفه ها که خون مردم را در شیشه کرده و پزشکان را پولدار کرده خون است
از حقوق سایر کارمندان دولت و به خصوص کارگر و معلم خبر دارید؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
به عنوان یکی از مردم ایران از باشگاه خبرنگاران تقاضا دارم که به اهداف تئوری و عملی طرح تحول سلامت که خیلی هم روش مانور داده میشد پرداخته بشه...(گزارش مردمی و ...)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
ما فکر می کردیم طرح تحول سلامت واسه مردمه...فکر می کردیم قراره خدمتی به مردم باشه...بدتر از اون فکر می کردیم مثلا قراره هزینه های دندان پزشکی عادی بشه تا ما بدبخت بیچاره ها هم به جای دندان درد کشیدن بتونیم بریم دندان پزشکی!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
ما از طرح تحول سلامت فقط نجومی شدن حقوق و دستمزد پزشکان و کارکنان حیطه سلامت رو دیدیم!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Asad
۱۸:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
به گفتمان وزرای بهداشت ادوار گذشته که نگاه می کنی در دور دوم دولتها همشون گناه را گردن سیاسیون میاندازند... جالبه براتون؟!!! نه؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
جناب وزیر. بعد از تعرفه گزاری که شما انجام دادین تمام وزیت ها و هزینه های آزمایشات و عکس برداری حداقل دوبرابر شده.
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۸:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
درود دلاور خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۸:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
درود دلاور خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۷:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
ضمن تشکر فراوان از اقدامات اقای وزیر و تمام پرسنل بهداشت و درمان که به هر حال تلاش خودشان را هم کردند که نظام سلامت بهتری ما داشته باشیم . می خواستم فقط یک نکته را بگم که ما حتما" نظام سلامتمان باید برود به طرف پیشگیری شما اگر دنیای پول را هم در نظام سلامت بدون پیشگیری از بیماریها خرج کنید باز هم کم می اورید. تا زمانی که الودگی هوا و تغذیه نا مناسب و الودگی غذا وجود دارد و .....سلامت نا موفق خواهد بود و فقط به عنوان یک بنگاه اقتصادی کار خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
پیشگیری؟؟؟؟؟؟؟ باید جلوی وارد کننده پالم و برنج آرسنیک دارو سایر محصولات سرطانزا گرفته شه
Iran (Islamic Republic of)
a
۱۶:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
دیگر امیدی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
Hg
۱۷:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
یک پزشک متخصص چشم در بیمارستان مشهد ماهی یک میلیارد درآمد دارد طرح تحول سلامت است یا طرح تحول درآمد (پزشکان)
بیمه ها زمین خورده اند پول ۹ درصدی بیمه کارگران همه اش داره هزینه میشه برای طرح تحول سلامت
اختلاف طبقاتی پزشکان و قضات بیداد میکند بله که باید بد نام بشوند هر دوشون
Iran (Islamic Republic of)
محسنی
۱۶:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
#فقط صداقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
وزیر جان امثال تو روزی چند عمل چند میلیونی انجام می دهید زندگی خود را نمی توانید اداره کنید آنگاه مردم با حقوق ثابت کارمندی و کارگری چطور می توانند
Germany
ناشناس
۱۵:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
عذر می خوام شما که ناراحتید ما مهندسا چی بگیم
من فارغ التحصیل ارشد مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر هستم با حقوق ماهیانه دو میلیون تومان معدل فارغ التحصیلی من ۱۸ بود و دیوانه شدم از درس خوندن حالا شما چی میگی دقیقا؟
چون دلار گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۵:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
حقوق بالاو دریافتی بالای پزشکان باعث ایجاد اختلاف طبقاتی زیادی در جامعه می شود و این خود زیربنای مشکلاتی همچون اعتیاد خودکشیو.... می شود همچنین باعث شده دانش آموزان دبیرستانی اکثریتشان به رشته تجربی بروند که این سبب خالی شدن مابقی حوزه ها و رشته های دانشگاهی چون مهندسی ها می شود واین را بدانیم که کشور را مهندسان آن مملکت میسازن نه پزشکان علاوه بر دانش آموزان؛ دانشجویان رشته های مهندسی نیز تن به انصراف داده حتی حاضرند اگر پزشکی قبول نشوند پرستاری را برگزینند چون حقوق و دریافتی پرستاران نیز بالاس. از دولت تدبیر و امید تقاضامندم این مشکل ومعضل را حل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
وزیر جان شما که حقوق پرسنل و پزشکان را چند برابر کردید دمت گرم بیا و وزیر آمو ش و پرورش شو
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۸:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
حقوق معلمان واسه زندگی کافیه من خودم معلمم اما واقعا حقوق پزشکان و پرستاران غیر قابل باوره و باعث اختلاف طبقاتی در جامعه تو آینده نزدیک میشه.قبول کنید نزدیک به چهل درصد معلمان نیز شایستگی دریافت این مقدار حقوقو ندارن درحالی که مهندس برق دانشگاه امیرکبیر داره با ماهی دوتومن کار میکنه اونم فوق لیسانس با معدل هیجده کارگران بمانند که آن ها نیز همانند پزشکان انسانند وفرزندان آنها نیز دوس دارند که تو زندگیشون کمبود نکشند و حتی به دلیل کمبود مالی ترک تحصیل نکنند اما مجبورند نمی گویم باید کارگر و پزشک به یه اندازه حقوق بگیرند میگم تفاوت ها زیاد نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
همکاری که میگی معلمم شما شغل چند متان معلمی است که حقوقتان کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
تخصص سه ساله را فقط برای یک دوره 4 ساله کردند
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۴:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
جالبه
طرح موظفی دانشجویان پزشکی ظلمه واسه دیگر رشته‌های زیر گروه پزشکی ظلم نیست!
United States of America
فدا
۱۴:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
درود بر هاشمی مردمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برس فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
چرا هیچ نظارتی نیست ؟
آخرین اخبار