به مناسبت عید سعید قربان، مراکز عرضه و کشتار مجاز دام زنده در سطح شهر مشهد به منظورم انسجام و جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از قربانی کردن، اعلام شد.

مراکز عرضه و کشتار مجاز دام زنده در مشهدهادی زارعی مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  گفت : در راستای کاهش بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بیماری‌های انگلی و عوامل میکروبی بیماری زا، مانند سالیان گذشته در سطح شهر مشهد، مراکز و محل‌هایی جهت عرضه دام زنده سالم و بهداشتی به شهروندان، پیش بینی شده و در دیگر شهرستان‌های تابعه استان نیز با پیگیری‌های شبکه‌های دامپزشکی، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های مرتبط تدابیر مشابهی اتخاذ شده است.
 
وی افزود : مراکز عرضه و ذبح مجاز دام زنده در سطح شهر مشهد در مکان‌های میدان دام موسسه صنعتی گوشت مشهد واقع در تپه سلام-جاده فریمان، بازار دام در محل ضلع شرقی پل قائم جنب آسایشگاه معلولین فیاض بخش، بازار دام عسگریه واقع در جاده قدیم قوچان بعد از سه راه فردوسی، بازار دام مهد توس در جاده بهشت رضا می‌باشد.



راه اندازی بازار موقت عرضه دام زنده در مشهد

 

بهروز کیانی مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد  هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  به منظور رفاه حال شهروندان و همچنین جلوگیری از فروش و ذبح دام بصورت غیر بهداشتی در مشهد بازار موقت عرضه دام زنده در مشهد راه اندازی شده است .
 
وی ادامه داد :این سازمان اقدام به راه اندازی جایگاه عرضه دام زنده در میدان قائم جنب آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش نموده است.

کیانی ادامه داد: هرساله با نزدیک شدن به عید قربان تعدادی از شهروندان اقدام به ذبح دام در سطح شهر مشهد کرده که این امر در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی باعث شیوع بیماری‌های خطرناکی میشود که با ایجاد این جایگاه در شهر مشهد میتوان از آن جلوگیری کرد.

مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد ادامه داد: امیدواریم امسال با تدابیری که برای ذبح دام اندیشیده شده شاهد هیچگونه مشکلی اعم از آشفتگی سیمای شهر و بیماری‌های مختلف نباشیم.


انتهای پیام// ف. ح
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.