در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نوسازی ناوگان جاده‌ای نیازمند راهکار جدید/ قیمت کامیون ها به بیش از یک میلیارد تومان رسید

کارشناس حمل و نقل گفت: افزایش قیمت ارز و راه‌اندازی بازار ثانویه، سبب شده قیمت کامیون به 1.5 میلیارد تومان و قیمت اتوبوس به 2 میلیارد تومان برسد.

نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای نیازمند راهکار جدید است/ قیمت یک میلیارد تومانی کامیونمحمد خان‌بلوکی کارشناس حمل و نقل در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای در آینده نزدیک محقق نمی‌شود، گفت: هم‌اکنون 192 هزار کامیون فرسوده بالای 25 سال در جاده‌های کشور تردد می‌کنند که در چهار سال گذشته دولت امکان نوسازی این ناوگان را فراهم نکرده است.

وی ادامه داد: در چهار ماه گذشته افزایش جهشی قیمت کامیون‌ها از 450 میلیون تومان به 800 میلیون تومان، موجب شده نوسازی ناوگان فرسوده غیرممکن شود.

خان‌بلوکی یادآور شد: افزایش قیمت ارز و راه‌اندازی بازار ثانویه، سبب شده قیمت کامیون به 1.5 میلیارد تومان و قیمت اتوبوس به 2 میلیارد تومان برسد.

کارشناس حمل و نقل از ممنوعیت ورود کامیون‌های CBU خبر داد و گفت: متأسفانه مصوبه جدید دولت موجب شده که ورود کامیون‌های CBU به کشور ممنوع شود و این اقدام عملا نوسازی ناوگان جاده‌ای را متوقف کرده است.

وی اظهار کرد: اگر سالانه 10 هزار خودرو توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و 10 هزار کامیون CBU وارد کشور شود، نوسازی 192 هزار کامیون فرسوده 10 سال زمان می‌برد.

خان‌بلوکی تصریح کرد: متأسفانه جلوگیری از واردات کامیون به کشور و همچنین تخلف خودروسازان جهت تولید کامیون موجب شده که دولت نتواند نوسازی ناوگان فرسوده را به درستی اجرایی کند.

انتهای پیام/


192 هزار کامیون فرسوده در جاده‌های کشور تردد می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار