افزایش ۳ برابری محصولات ولگاگراد روسیه دربندرامیرآباد بهشهر

استاندارولگاگراد روسیه گفت: ورود محصولات ولگاگراد دربندرامیرآباد بهشهر ۷ درصد است این میزان به ۳ برابر افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بوچاروف استاندار ولگاگراد روسیه در بازدید از بندرامیرآباد با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این بندر برای روابط همکاری و اقتصادی گفت: با توجه به اینکه ورود محصولات ولگاگراد در بندرامیرآباد ۷ درصد است که این میزان به ۳ برابر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان بزرگترین شرکت‌های وارد کننده غلات افزود: ولگاگراد، مازندران را به عنوان شریک برای همکاری آینده تلقی می‌کند و مرکز این همکاری می‌تواند در بندر امیرآباد می‌تواند به توسعه زمینه‌های مختلف کمک خواهد کرد.

بوچاروف با اشاره به اینکه پارسال حجم صادرات مستقیم ما به بندرامیرآباد یک میلیون تن بود و سه میلیون تن وارد دیگر بنادر ایران شد گفت: ارزیابی ما برای توان صادرات ۲.۵ میلیون تن است که بیشتراز گروه غلات خوراکی است.

وی  افزود: آمادگی برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایرانی را مورد بررسی قرار دهیم و برای اجرایی شدن آن تصمیمات استانداران دو استان مورد نظر است.

وی گفت: ولگاگراد در زمینه تولید گوشت گوسفند از آمادگی لازم برخوردار می‌باشد و در آینده نزدیک مجموعه بزرگ فرآوری ذرت در ولگاگراد آغاز به کار خواهد کرد.

ایجاد فصل نوین مبادلات بین مازندران و ولگاگراد روسیه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: امیدواریم فصل نوین از مبادلات تجاری، اقتصادی، گردشگری و علمی بین مازندران و ولگاگراد آغاز شود.

حسن خیریان‌پور با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های مختلف در وولگاگراد وجود دارد که می‌تواند کالا‌های دو استان و سایر استان‌های کشور را از مازندران ترانزیت کرد گفت: در راستای عمق بخشی به این مناسبات، بندر امیرآباد می‌تواند کانون مهم برای شروع و تعمیق این مناسبات باشد.

وی با بیان اینکه به شکل قطعی و کامل برای گسترش همکاری علمی، تجاری و گردشگری با استان وولگاگراد روسیه آمادگی داریم،گفت: امیدواریم این تفاهم نامه منجر به انعقاد قرارداد بین فعالان بخش خصوصی شود.

همچنین مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به اینکه سهم مراودات روسیه و بندر امیرآباد ۴۸ درصد است، افزود: قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در رده‌های بعدی قرار دارند.

سیاوش رضوانی گفت: این بندرداری۱۵پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷،۵ میلیون تن در سال بوده و تا سال ۲۰۳۰ این ظرفیت به ۱۸ میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ۴۵۰۰ تنی سورتینگ برای مرکبات از دیگر امکانات بندر امیرآباد است، گفت: ظرفیت سیلو‌های نگهداری غلات از ۲۰۵ هزار تن در آینده نزدیک به ۴۲۰ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی از آغاز طرح جامع بندر در بندر امیرآباد خبرداد گفت: نیروگاه برق، انبارها، کارخانه تولید میله‌گرد و کلاف فلزی، مخازن روغن خوراکی و کارخانه گچ صادراتی از طرح های  بخش خصوصی در حال بهره‌برداری در بندر امیرآباد است.

انتهای پیام /ر

تاکید بر گسترش همکاری در زمینه مختلف با استان وولگاگراد روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار