خرید تضمینی کلزا از کشاورزان نقده

یک هزار و ۸۰۵ تن کلزا طی سال زراعی جاری از کشاورزان در این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ ناصر قره پاپاق مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: پرداخت ۵۰ درصد از بهای کلزای خریداری شده از زارعان آغاز شده و مابقی نیز در آستانه پرداخت است.

وی ادامه داد: میزان خرید نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از رشد بیش از ۲ برابری برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده  بیان کرد: در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و دستیابی به خودکفایی تولید کلزا در نقده امسال حدود ۸۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۲ هزار تن کلزا در این شهرستان تولید شود، گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۲ هزار و ۸۶۰ ریال تعیین شده است.

قره پاپاق افزود: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان از ۲۵ خرداد ماه شروع شده است و تا زمانی که کلزا توسط کشاورزان فروخته شود، خرید تضمینی ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه کشت کلزا از نظر مصرف آب مقرون به صرفه است، اضافه کرد: این گیاه با هدف تغییر الگوی کشت جایگزین مناسبی برای محصولات آب بر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده گفت: در سال جاری بر اساس پیش بینی‌های انجام شده ۶۵ هزار تن گندم از مزارع شهرستان نقده برداشت خواهد شد که تا کنون ۶۰ هزار تن گندم توسط مراکز خرید دولتی از گندمکاران خریداری شده است.

شهرستان نقده دارای ۲۰ هزار و ۳۹۶ هکتار زمین زراعی آبی، ۲۹ هزار و ۳۲۵ هکتار زمین دیمی، هفت هزار و ۶۰۶ هکتار زمین باغی و ۴۲ هزار هکتار اراضی ملی است.

 

انتهای پیام/ی

 

برداشت کلزا از مزارع نقده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.