تربیت نیروی کار متخصص مهمترین اولویت دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت:مهمترین الویت دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی تربیت نیروی کار متخصص است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ میر حسن رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس فرهنگسرای جوان برگزار شد گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی پس از ۲۵ سال فعالیت، با نگرش  و تحول در آموزش‌های مهارتی، گام در مسیر توسعه ایران اسلامی و با ارتقای کیفیت مهارتی و توسعه مراکز رشد و فناوری گام‌های مهمی برداشته است.

صدقیانی افزود: مهارت آموزی، ایده پردازی و رشد ایده‌ها، ارزش و اهمیت دانشگاه جامع علمی کاربردی را در توسعه مسیر به عنوان مهم‌ترین نظام آموزشی شناخته شده است که در ٢٥ سال گذشته یکی از مهم‌ترین اهداف آموزشی و بازار کار و تولید ثروت از علم بوده است

فعالیت ٢٣ دانشگاه علمی-کاربردی در آذربایجان غربی

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال ٧٤ شروع به فعالیت کرده است و اکنون ٢٣ مرکز فعال در سطح استان دارد که ١٥ مرکز آن در شهرستان ارومیه و بقیه در شهرستان‌ها هستند.

رسولی صدقیانی با اشاره به آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه گفت: در ٢٣ مرکز نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ٤ حوزه صنعت، کشاورزی، مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر مشغول به تحصیل هستند

وی افزود: از سال ١٣٧٤ تا کنون ۳۵ هزار ۱۴۳ نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به فرا رسیدن زمان ثبت نام علاقمندان به تحصیل در این مراکز در سال ٩٧ گفت: از ٢٢ مرداد ماه در مقاطع کاردانی و ٢٧ مرداد ماه در مقاطع کارشناسی ثبت نام می‌شود که داوطلبان می‌توانند در سایت سنجش آموزش کشور ثبت نام کنند.

وی همچنین با اشاره به تعداد مدرسین این دانشگاه گفت: دو هزار و ۲۶۴ مدرس در سامانه ثبت نام کرده اند که یک هزار و ۵۰۰ نفر تدریس می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.