شاهانی تشریح کرد؛

آخرین جزئیات از انتخاب رشته در دانشگاه آزاد

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درباره زمان انتخاب رشته در این دانشگاه توضیح داد.

آخرین جزئیات از انتخاب رشته در دانشگاه آزادامیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به زمان  انتخاب رشته دوره‌های با آزمون دانشگاه آزاد که از ۲۳ مرداد آغاز و تا ۳۰ همین ماه ادامه دارد؛ گفت:  با توجه به افزایش متقاضیان طی یک روز گذشته،  مهلت انتخاب رشته را تا ششم شهریور تمدید کردیم.

وی  با اشاره به اینکه  تاکنون ۲۰۰ هزار نفر دوره‌های با آزمون دانشگاه آزاد را انتخاب کرده‌اند، افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۰۰ کدرشته‌محل را انتخاب کنند و  انتخاب داوطلبان در این دوره بر مبنای رتبه کنکور سراسری ۹۷ است همچنین در این دوره برای مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی بیان کرد: حدود ۹۶ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است و تنها چهار درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر اساس آزمون است.

اعلام زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد

شاهانی با بیان اینکه  انتخاب رشته بدون‌آزمون دانشگاه آزاد تا بیستم شهریور ادامه دارد، اظهار کرد:  از هفته آینده داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند در همه گروه‌های آزمایشی دوره‌های بدون آزمون انتخاب رشته کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان علاوه بر گروه آزمایشی اصلی، چنانچه در زمان ثبت‌نام گزینه علاقه‌مندی به گروه هنر و زبان‌های خارجه را انتخاب کرده‌اند و در آزمون آن هم شرکت کرده‌اند، از فرصت انتخاب رشته دو یا سه گروه آزمایشی بهره‌مند شوند.

وی افزود: داوطلبانی که رشته‌محل موردنظر خود را در دفترچه رشته‌های با آزمون سراسری دانشگاه آزاد پیدا نمی‌کنند، توجه داشته باشند پذیرش بخش اعظم رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است که درصورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکز آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

شاهانی بیان کرد: داوطلبان باید ابتدا از وجود رشته‌محل موردعلاقه خود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اطمینان حاصل کرده، سپس اقدام به پرداخت هزینه دوره مربوطه کنند. این افراد می‌توانند با کد ملی به‌عنوان نام کاربری و کد شناسه انتخاب رشته (کد هفت‌رقمی) که در انتهای کارنامه سازمان سنجش درج شده است به‌عنوان رمز عبور، وارد سامانه شوند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در دوره‌های بدون آزمون ۴۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، یادآوری کرد:   از فردا امکان انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی برای داوطلبان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۶:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید,چراسیستم ویرایش انتخاب رشته دانشگاه ازادبرای دوره کارشناسی عمل نمیکنه وثبت نهایی نمیشن؟
آخرین اخبار