کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «حساسیت غذایی» را اینجا بخوانید

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک متخصص تغذیه پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «حساسیت غذایی» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «حساسیت غذایی» را پیام فرح بخش متخصص تغذیه پاسخ داده است.

سوال: آیا حساسیت فصلی مانند خارش گلو و گوش ربطی به حساسیت غذایی دارد؟ 

جواب: بله حساسیت فصلی ارتباط مستقیمی با حساسیت غذایی دارد و ممکن است با هم در بدن فرد رخ دهد، مانند  اینکه با شروع فصل تابستان حساسیت فصلی شروع شود و با مصرف موادی چون خربزه و انگور حساسیت تشدید می ابد.

آیا حساسیت قابل درمان است؟

سوال: گاهی اوقات احساس گرسنگی ندارم (در طول 24 ساعت)، اما بعد از یک مدت به اجبار غذا می خورم که بعد از آن  به شدت احساس سنگینی دارم، علت آن چیست؟ 

جواب: این افراد معمولا دچار کمبود وزن و لاغر هستند؛ اصولا به علت بی اشتهایی نیازی به مصرف غذا ندارند، این افراد باید به کمک مشاور تغذیه نوع خوراک خود را تغییر دهند و اگر این بی اشتهایی به دلیل مشکل روحی باشد، باید به روانپزشک مراجعه کند.

سوال:  فرزندانم همیشه دوست دارند با غذا میوه بخورد، علت آن چیست؟

جواب: این نوع مصرف غذا ارتباط به ذائقه دارد و مشکلی ندارد، اما بهتر است از میوه به عنوان میان وعده استفاده شود.

سوال:   کودک من موقع غذاخوردن و برخی از میوه ها دچار حساسیت می شود برای مثال به کیوی، توت فرنگی و هلو حساسیت دارد البته حساسیت او به هلو پس از گذشت 2 سال برطرف شد، آیا امکان دارد حساسیت او به هلو بازگردد؟

جواب: بله هر حساسیتی امکان دارد بازگردد و درمان قطعی ندارد، اما می‌توان آن را کنترل کرد.

سوال: علت حساسیت به بادمجان چیست؟

جواب: حساسیت ها اصولا علت ندارد، بهترین درمان آن دوری از مواد غذایی است.

چگونگی رفع  احساس خارش در گلو

سوال: با مصرف موادی چون فلفل و ادویه احساس خارش در ته گلو دارم، علت آن چیست؟

جواب:  بهترین راه درمان حساسیت به مواد غذایی دوری از آن ماده غذایی است. 

سوال:  29 ساله هستم و حدود 16 ماه است حساسیت غذایی دارم؛ در صورتی که غذاهای آلرژی زا مانند بادمجان, گوجه،فلفل،خربزه حتی عسل که مصرف می کنم کهیر می‌زنم (فکر می کنم دلیل آن  شهد گل است)، متخصص آلرژی و پوست مراجعه کردم، چند نمونه قرص تجویز کردند  ولی جواب نگرفتم، قرص هایی که تجویز کردند فقط اثر کهیر را کم می‌کند و درمان نشدم، این یک سال و نیم خیلی اذیت شدم و خیلی از غذا‌ها را نمی‌توانم بخورم، قرص‌هایی که الان مصرف می کنم قرص لتیزن و قرص معده بعد از صبحانه و شام است،  تست آلرژی هم انجام دادم که  گفتند به عصاره گل، گیاه، گرد و خاک حساسیت دارم،  در ضمن فشار خون بالا هم دارم که دارو قرص اتنولول 50 و املو دیپین مصرف می‌کنم. ،درمان چگونه است؟

جواب: بهترین راه درمان حساسیت دوری از آن ماده غذایی است، و برخی از داروهایی که استفاده می کنید باید چندین سال مصرف کنید تا اثربخش باشد.

سوال: 40 ساله هستم و تا 35 سالگی هیچ گونه حساسیتی به مصرف انگور نداشتم،  ولی چند سال است که با مصرف انگور عطسه‌های مکرر می‌کنم آیا راه درمانی دارد؟

جواب: دلیلی ندارد در گذشته حساسیت نداشته‌اید دیگر به مواد حساسیت پیدا نکنید، ممکن است حساسیت بعد از گذشت سن و سالی  در فرد به وجود آید، بهترین راه درمان آن دوری از مواد غذایی است.

راهکار درمانی برای حساسیت به گوشت قرمز

سوال:  از سن 11 سالگی به گوشت قرمز حساسیت پیدا کردم آیا درمان دارد؟

جواب: این نوع حساسیت استثناست و باید آزمایش و معاینه شوید تا بتوان علت را دریافت و بعد درمان کرد.

سوال: مدتی است که بعد از مصرف هلو شدیدا کهیر زده و کل بدنم سرخ می شود به صورتی که بدن و صورتم باد می‌کند و شدیدا خارش می‌گیرم،  آیا درمانی برای این مورد وجود دارد؟

جواب: بله تنها راه درمان آن دوری از آن ماده است و نمی توانید آن را استفاده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار