راه اندازی بنیاد مرزداران عشایر شاهسون در اردبیل

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: براساس تصمیمات اتخاذ‌شده و برنامه‌ریزی‌های لازم بنیاد مرزداران عشایر شاهسون اردبیل تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل افزود: براساس تصمیمات اتخاذ‌شده و برنامه‌ریزی‌های لازم بنیاد مرزداران عشایر شاهسون اردبیل تاسیس می‌شود که تلاش می‌کنیم با راه‌‌اندازی این بنیاد زمینه برای معرفی هر چه بیشتر فرهنگ و تلاش‌ها و خدمات عشایر در جامعه فراهم آید.

وی معرفی و مطرح شدن آداب و رسوم، سنن و فرهنگ عشایر را از مهمترین اهداف راه‌اندازی بنیاد مرزداران عشایر شاهسون برشمرد و بیان کرد: این موضوع در نخستین جلسه تاسیس این بنیاد مطرح  و مسائل و موضوعات در این حوزه بررسی شد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل افزود: با توجه به استقبالی که عشایر شاهسون از راه‌اندازی این بنیاد داشته‌اند مقرر شده تا از هر طایفه این عشایر نماینده‌ای برای بنیاد مرزداران تعیین و معرفی شود که به طور قطع این امر زمینه‌ساز رسیدن هر چه بهتر به اهداف مورد نظر خواهد شد.

آذری با اشاره به سختی‌های زندگی عشایری تصریح کرد: در مقایسه با زندگی شهری و روستایی، عشایر همواره با مشکلات و سختی‌های زیادی در زندگی خود روبه‌‌رو هستند که تلاش و جدیت بر این است تا در راستای ارتقای خدمات‌رسانی‌ها به این قشر و بهبود کیفیت زندگی عشایر راهکارهای لازم را به کار بگیریم.

وی با اشاره به مشکلات عشایر در حوزه راه و آب شرب گفت: با توجه به اینکه عشایر همواره در حال کوچ به مناطق ییلاقی و قشلاقی هستند باید در راستای بهبود راه‌های عشایری استان گام‌هی جدی و اساسی برداشته شود که این امر با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از توزیع پنل‌های خورشیدی در ییلاقات استان در راستای تامین روشنایی عشایر خبر داد و افزود: تاکنون عشایر شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و بیله‌سوار توزیع شده است که با توجه به استقبال عشایر از این پنل‌های خورشیدی با فرهنگسازی انجام شده تلاش می‌کنیم تا در زمینه تامین و توزیع پنل‌های خورشیدی در بین عشایر اقدامات گسترده‌تری انجام دهیم.

آذری در مورد آب شرب عشایر اظهار کرد:‌ در حال حاضر عشایر در این زمینه وضعیت مناسبی ندارند و انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط در این حوززه در زمینه آبرسانی به مناطق عشایری استان تلاش و اهتمام همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/ح

توزیع پنل‌های خورشیدی در ییلاقات استان اردبیل

 

برچسب ها: عشایر ، مرزداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.