امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد مردم در جامعه است

جانشین معاونت دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه آحاد مردم در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان و شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری کلانشهر اهواز که با حضور جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و معاونان ستاد امر به معروف و معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری و معاونان فرهنگی مناطق هشت گانه شهرداری و سایر اعضاء برگزار شد، مسائل مهم فرهنگی در راستای قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر مورد بررسی قرار گرفتند.

کهزاد سروستانی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در این جلسه به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: وقتی خداوند به شما توانایی داد باید امر به معروف و نهی از منکر کنید.

وی تصریح کرد: متاسفانه در درون مجموعه های دولتی اتفاقاتی رخ می دهد که خدمات نظام را کم رنگ می کنند.

سروستانی با اشاره به اینکه ما هنوز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عقب ماندگی های جدی داریم اذعان داشت: تنها با زبان اتفاق خاصی حاصل نمی شود، بلکه باید به صورت درونی و تکلیفی اعتقاد و انجام وظیفه کنیم.

ذوالفقار کیانی، جانشین معاونت دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه است و کارمند و غیرکارمند را شامل می شود و این تکلیف الهی برعهده تمام زنان و مردان گذاشته شده است.

وی در ادامه به مواد قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و خواستار برگزاری جلسات شورا به صورت مستمر و پیگیری مصوبات آن ها شد و اظهار کرد: شناسایی معروفات و منکرات، راه اندازی گروه های یاوران معروف، پیگیری دستورالعمل عفاف و حجاب و اجرایی کردن مصوبات جلسه اعضاء ماده 20 باید در اولویت کار باشد.

کیانی سپس از شهردار و شورای شهر خواهان نامگذاری یک میدان و یک خیابان به نام امر به معروف، برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان و رانندگان وسایل نقلیه عمومی، احداث چندین جایگاه نماز در سطح پارک ها، اختصاص 8 عدد بیلبورد به ستاد برای تبلیغات و آموزش و کمک در تهیه چند کلیپ ویژه در این زمینه شد.

در پایان جلسه سراج، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری کلانشهر اهواز بیان کرد: تمام خدمات شهرداری و معاونت فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است و ما در تلاش هستیم با استفاده از توان و فکر هنرمندان، مطبوعات و راه اندازی فرهنگسرا، ورزشگاه و کارآفرینی خدمات مهمی ارائه بدهیم.

وی با اشاره به مطالب ارائه شده اعلام آمادگی کرد که نهایت سعی و تلاش خود و مجموعه را برای ترویج معروفات و زدودن منکرات بکار خواهند بست.

انتهای پیام/گ

برگزاری جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار