ترامپ واگذاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی را رد کرد

رئیس جمهور آمریکا، واگذاری مسئولیت جنگ افغانستان به شرکت‌های خصوصی امنیتی را به شدت رد کرد.

ترامپ واگذاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی را رد کرد گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، واگذاری مسئولیت جنگ افغانستان به شرکت‌های خصوصی امنیتی را به شدت رد کرد.

چندی پیش، ان بی سی نیوز گزارش داد که ترامپ می‌خواهد تا مسئولیت پیشبرد ماموریت جنگی کشورش در افغانستان را به یک شرکت خصوصی امنیتی واگذار کند.

بر اساس این گزارش، ترامپ به شدت از تیم امنیت ملی و راهبرد نظامی‌اش در افغانستان ناراضی است و از این رو می‌خواهد تا مسئولیت پیشبرد ماموریت جنگی آمریکا در افغانستان را به شرکت‌ خصوصی امنیتی بلک واتر واگذار کند.

در گزارش آمده که اریک پرنس بنیانگزار شرکت امنیتی بلک‌واتر نیز گفته که برای راضی کردن ترامپ به طرح خصوصی سازی جنگ افغانستان، در روزهای آینده تبلیغات رسانه ای  را شدت می‌بخشد.

در گزارش ان بی سی آمده است که ایالات متحده سالانه 45 میلیارد دالر را صرف مصارف نظامی در افغانستان می‌کند و اگر اداره جنگ به شرکت‌های قراردادی سپرده شود، این هزینه بسیار کاهش می یابد.

اما آقای ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته است که برنامه اریک پرنس را بررسی نمی‌کنم. رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرده است که مسائل افغانستان را دائما زیر نظر دارد.

پیش از این ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز گزارش‌ها مبنی بر واگذاری جنگ افغانستان به شرکت‌های خصوصی از سوی آمریکا را شایعه و توطئه دشمنان مردم افغانستان خوانده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار