چرخش «دونالد ترامپ» به‌ سوی خصوصی سازی جنگ افغانستان

رئیس سابق شرکت امنیتی «بلک واتر» وابسته به آمریکا از علاقمندی واشتنگن به خصوصی سازی جنگ در افغانستان خبر داد.

چرخش «دونالد ترامپ» به‌ سوی خصوصی سازی جنگ افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سابق شرکت امنیتی «بلک واتر» وابسته به آمریکا از علاقمندی واشتنگن به خصوصی سازی جنگ در افغانستان خبر داد.

«اریک پرنس» در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در خصوص درخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش نظامیان خارجی در قالب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: چیزی که ترامپ واقعاً باید به ناتو بگوید این است که اعزام نیروهای بیشتر سودی ندارد؛ به‌ازای آن باید پول بیشتری فرستاده شود.

وی افزود: دولت آمریکا سالانه 76 میلیارد دالر در افغانستان هزینه می‌کند و معتقد است که طرح جایگزینی نظامیان وابسته به شرکت‌های امنیتی خصوصی هزینه‌های جنگ افغانستان را نیز کاهش خواهد داد.

دولت افغانستان سال 2012  فعالیت شرکت‌های خصوصی امنیتی در این کشور را غیر قانونی اعلام کرد و مسئولیت شرکت‌های امنیتی خصوصی را به پلیس افغان منتقل کرد.

در نتیجه صدها شرکت امنیتی خصوصی در افغانستان تعطیل شدند و تنها چند شرکت امنیتی آمریکایی بزرگ که حمایت پنتاگون و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را با خود داشتند به فعالیت ادامه داده‌اند.

به نوشته تسنیم، شرکت امنیتی «بلک‌واتر» بزرگترین شرکت پیمانکار سازمان جاسوسی امریکا (سیا) از جمله شرکت‌های امنیتی خصوصی محسوب می‌شود که هنوز به فعالیت در افغانستان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.