دانشنامه علامه بلادی در آینده نزدیک به چاپ می‌رسد

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تدوین دانشنامه علامه بلادی در مراحل پایانی قرار دارد و در آینده نزدیک به چاپ می‌رسد.

دانشنامه علامه بلادی در آینده نزدیک به چاپ می‌رسدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار با اعضای دبیرخانه برگزاری کنگره علامه بلادی با اشاره به اهمیت دانشنامه یاد شده در معرفی این عالم برجسته افزود: برگزاری کنگره علمی علامه بلادی تاکنون نقش مهمی در معرفی علمای بوشهر ایفا کرده است.

وی اظهارداشت: کنگره علامه بلادی که تاکنون سه سال متوالی برگزار شده کل استان را به لحاظ پژوهشی متحول و موجب نشاط علمی و شخصیتی نسبت به علما شده است.

امام جمعه بوشهر یادآورشد: استان بوشهر با نگاه تاریخی به عرصه فرهنگی و انقلابی شکل گرفته و این گنگره در این جهت دنبال می‌شود.

صفایی بوشهری اظهارداشت: خیلی‌ها و در صدر آن انگلستان همواره سعی در معرفی نشدن علمای بوشهر داشتند.

چهارمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) به صورت کشوری در آذر ماه ۹۷ در مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال ۱۲۹۱ هجری قمری در بوشهر متولد و درسال ۱۳۳۱ به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه‌ها و تلگراف‌های ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب‌های آیت الله بلادی بوشهری است.

همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می‌گرفته است.

انتهای پیام/م

تدوین دانشنامه علامه بلادی در مرحله پایانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.