معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی؛

امسال حدود 800 هزار تن انواع میوه در آذربایجان شرقی

امسال حدود 800 هزار تن میوه انواع میوه هسته دار و دانه دار در آذربایجان شرقی تولید می شود.

تولید 800 هزار تن میوه در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ایوب ایرانی فام معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: امسال به خاطر یخبندان ، سرمای دیررس بهاره و تگرگ تولید میوه در آذربایجان شرقی نزدیک به 500 هزار تن کاهش یافته است.

 وی در مراغه افزود : زردآلو، هلو، شلیل ، آلو، آلوچه و سیب عمده محصولاتی است که هم اکنون کار برداشت آن ها از باغ های استان آغاز شده است .


وی اضافه کرد : پیش بینی می شود امسال نزدیک به 380 هزار تن سیب از باغهای استان برداشت شود که نیمی از این تولید سهم باغداران مراغه ای است .


معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت : باغداران مراغه با تولید 320 هزار تن میوه ، بیشترین بخش محصولات باغی آذربایجان شرقی را تولید می کنند .


ایرانیفام با بیان اینکه امسال شرایط بازار به نفع تولید کنندگان است افزود : در تلاش هستیم تعادل در بازار عرضه و مصرف ایجاد کنیم تا مصرف کنندگان و کشاورزان متضرر نشوند .


آذربایجان شرقی نزدیک به 110 هزار هکتار باغ بارور دارد و در سالهای نرمال در این باغ ها یک میلیون و 300 هزار تن میوه تولید می شود .


سالانه در کشور نزدیک به 17 تا 20 میلیون تن میوه تولید می شود و از این تولید 5 درصد سهم باغداران آذربایجان شرقی است.

 

انتهای پیام/

 

تولید 800 هزار تن میوه در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار