دولت ها باید کارآمد و فسادستیز باشند

امام جمعه میاندوآب گفت:دولت‌ها باید کارآمد و فسادستیز باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان گفت:دولت باید کارآمد باشد، دولت باید اهل خدمت خالصانه و دولت پرکارو پرنشاط و همچنین دولت فساد ستیز باشد، که اگر اینگونه باشد می‌توانیم نظام اسلامی را به کشور‌های دگیر هم صادر کنیم.

امام جمعه میاندوآب با انتقاد از گرانی‌ها گفت: اینکه امروز جنسی را ۲ هزار تومان بخریم و چند روز دیگر همان جنس بشود ۵ هزار تومان برای مردم قابل پذیرش نیست، دولت باید با تعامل با مردم و مسئولان نظام بتواند جامعه را مدیریت کند چرا که قدرت مالی و بودجه در اختیار دولت است.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد:هر مسئولی باید از دوران مسئولیتش یادگاری به جا بگذرد، دولت کارآمد دولتی است که جانانه و شبانه روز تلاش کند و در خدمت مردم باشد مثل تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی که هر چند بازنده بودند مردم از این تیم به دلیل جنگندگی و دفاع جانانه رازی بودند، اگر مردم شما را انتخاب کرده اند باید همیشه پاسخگوی این مردم باشید اینکه بخواهیم هفته‌ای یک روز را به ملاقات عمومی با مردم اختصاص دهیم فایده این دارد.

وی گفت: اینکه بحث رفراندوم این روز‌ها در برخی محافل مطرح است، من هم پیشنهاد می‌دهم دکتر روحانی انتخاب وزرا، استانداران و فرمانداران را هم به رفراندوم بذارن تا مردم انتخاب کنند که مسئولیت‌ها به چه کسانی واگذار شود.

خطیب نماز جمعه میاندوآب گفت: برخی‌ها می‌گویند اگر با فساد مبارزه کنیم امنیت جامعه به خطر می‌افتد، نخیر آقا همانگونه که رهبر انقلاب هم فرمودند: مبارزه با فساد ایجاد امنیت و پایداری در جامعه است، آدم‌های فاسد باید شناسایی و با سرعت و دقت محاکمه شوند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید مردم از نظام رازی باشند و همیشه در صحنه حضور داشته باشند، دولت باید چابک شود، یهنی کار مردم در گیر ودار امضاء‌ها گیر نکند و بروکراسی اداری کم شود، تا کار مردم راحت‌تر حل شود.

امام جمعه میاندوآب با اشاره ۱۴ سال تلاش شهید اندرزگو گفت: تلاش‌های شهید اندرز گو به خاطر خدا بود و این انقلاب مدیون خون شهدایی، چون شهید بهشتی‌ها و رجایی هاست، امروز آغاز هفته دولت است و انتظار داشتیم دولت مردان شهرمان در نماز جمعه حضور داشتند و به تببین فعالیت‌های دولت در این شهرستان می‌پرداختند و از این بابت بسیار متاثر هستیم و باید بگویم نماز جمعه مال امام جمعه و قشر خاصی نیست، برخی افرادی هم که اینجا نشسته اند، بنده را به عنوان امام جمعه قبول ندارند، ولی چون اهل نماز جمعه هستند هر هفته در این آیین عبادی سیاسی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد:هشدار می‌دهم به دینداران که مراقب باشید این انقلاب به دست نااهلان نیافتند، اگر فقط حقوق بگیران انقلاب اسلامی از سه قوا در نماز جمعه‌ها شرکت می‌کردند الان وضع ما این نبود.

حجت الاسلام حسن زاده با تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: با تقواترین مردم کسانی هستند که امربه معروف و نهی از منکر می‌کنند و اهل صله رحم هستند و من از شما مردم می‌خواهم دست کم در دهه کرامت این اخلاق حسنه را فراموش نکنید.

انتهای پیام/م

نماز جمعه میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.