فرماندار نمین گفت: یکصدمین سال تاسیس اولین مدرسه استان اردبیل در نمین جشن گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،عاطف ناصری، فرماندار نمین افزود: پیشینه تاسیس اولین مدرسه رسمی دولتی استان اردبیل به سال 1298 در نمین بازمی گردد.

وی اظهار داشت: این درحالی است که در سال 1290 اولین مدرسه در نمین شکل گرفته ولی جنبه رسمی و دولتی نداشته است ولی هشت سال پس از آن با ساخت مدرسه ای به نام فردوسی این شهرستان توانست تاسیس اولین مدرسه رسمی را در استان اردبیل به نام خود ثبت کند.

فرماندار نمین گفت: در سال 1304 نیز مدرسه دیگری در نمین تاسیس شده که دانش آموزان دختر و پسر به شکل مختلط در آن مشغول تحصیل بوده اند.

ناصری افزود: علاقه به علم آموزی در نمین دارای ریشه تاریخی بوده و از مدنیت و فرهنگ دوستی مردم منطقه حکایت دارد و قرار بر این است تا به منظور ارج گذاری به این پیشینه غنی فرهنگی در منطقه در سال آینده مراسم باشکوهی با عنوان جشن یکصدمین سال تاسیس نخستین مدرسه استان اردبیل در نمین برگزار شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری فرهنگی نمین در شهرستان های پیرامون خویش خاطرنشان کرد : نمین همان نقشی را برای نه تنها استان اردبیل بلکه در شمال غرب ایران دارد که مدرسه دارالفنون برای تهران از گذشته های دور داشته است.

انتهای پیام/ع

جشن اولین مدرسه در استان اردبیل

برچسب ها: مدرسه ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.