معاون درمان دانشگاه جهرم خبر داد؛

انجام ماهانه ٢۴۰ عمل سنگ کلیه در بیمارستان جهرم

ماهانه ٢۴۰ عمل سنگ کلیه در بخش اورولوژی بیمارستان پیمانیه جهرم انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خروج سنگ کلیه بدون برش "PCNL" و سنگ شکنی درون اندامی "TUL" از عمل‌های شایع بخش اورولوژی بیمارستان پیمانیه است که در این بخش ماهانه ٢۴۰ عمل PCNL و TUL انجام می‌شود.

قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه جهرم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: بخش اورولوژی بر بیماری‌های دستگاه ادراری تمرکز دارد و این بخش دارای سه پزشک متخصص است که در آن ماهانه ٢۴۰ عمل PCNL و TUL انجام می‌شود.

به گفته وی، از دیگر عمل‌هایی که در این بخش صورت می‌گیرد عمل تراشیدن پروستات با لیزر"TURP" و برداشتن کامل پروستات است.

بمانا ادامه داد: در بخش اورولوژی بیمارستان پیمانیه جهرم ماهانه ٢۰ عمل TURP و ۵ عمل برداشتن کامل پروستات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ضریب اشغال تخت‌ها در این بخش، گفت: ضریب اشغال تخت‌ها ماهانه ٧۰ درصد است و بیشتر مراجعه کنندگان از مرکز استان، شهرستان‌های اطراف و استان‌های دیگر، چون هرمزگان، خوزستان، یزد، کرمان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و حتی شمال کشور هستند.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به خدمات بخش اورولوژی بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: مراقبت‌های قبل و بعد از عمل مانند دریافت سرم، دادن آنتی بیوتیک، چک کردن هموگلوبین اورژانسی بیمار و آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی نحوه مراقبت از سوند ادرار در خانه از خدماتی است که توسط پرستاران این بخش انجام می‌شود.

بمانا بیان کرد: بخش اورولوژی بیمارستان پیمانیه جهرم دارای ۱۵ پرستار است که در سه شیفت خدمت می‌کنند و خدمات خوب پزشکان متخصص و پرستاران این بخش باعث رضایت مراجعه کنندگان شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار